Sv: Andras hundar...
det är nog lite svårt att bedriva verksamhet i en vattenfylld täkt

. jag vet inte var eller vad TS verksamhet handlar om, men den verkar inte ha något samband med själva sjön?
Tidigare har de tagit sand under grundvatten nivå, det är därför det har blivit en sjö, men bilden visar ju bara en liten del av området, på den sidan jag står när jag tog kortet har vi upplag, sortering och tvättning av sand och grus. Så ja vi bedriver verksamhet men lägger ner på den platsen under sommaren och lassar bara därifrån, sorteringsverket är flyttbart och uppställt på en annan arbetsplats, och tvättverket är nerplockat så mycket som går och allt som går att förstöra eller stjäla är borttaget, det är ett par dagars arbetstid som går åt till sånt...
Allmänt;
Diskussion om hur vi ska bli av med folk hör inte hemma här på hund, dessutom har vi provat det mesta redan, polisen kommer ut när det blir så mycket bilar att övrigt trafik inte tar sig fram, men i övrigt så har de inte resurser för så mycket mer. Om man sätter upp papperskorgar och dyl så är det helt plötsligt en allmänplats och det vill vi inte, när miljö och hälsa är ute så måste vi ta ett par dagar innan och städa upp eftersom vi som markägare är ansvariga... Vilken en granne bittert fick erfara, någon dumpade av en massa bildäck på hans mark, han gjorde en polisanmälan, miljö och hälsa talade om att han var tvungen att ta bort dem och betala sopptipsavgiften, men han hade rätt att kräva den av dem som hade tippat däcken... Som polisen aldrig lyckades ta reda på...
Så slut svaret får helt enkelt bli, jag håller min hund kopplad tills jag vet var jag har honom, han får umgås med hundar som jag känner och litar på, är det hundar där när vi har tänkt att träna flera så får vi helt enkelt be dem koppla sina hundar och inte störa träningen...