• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare cerrox
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 3 875
C

cerrox

finns det något sadelmärke som heter så? isåfall vad är det för sadel?

Sv: andrews

Hej! Ja det finns ett sadelmärke som heter så de är tillverkade i England vid Walshall (tror det stavas så:confused: ) Jag hade en sådan dressyrsadel och allroundsadel. Vet att Börjes sålde dem för några år sedan kostade då strax under 7000kr Bra sadel till ett bra pris. Vet inte om de tillverkas längre.

ok, tack. någon annan som vet något om dessa sadlar? när började dom tillverkas? tillverkas dom nu?

Tänkte precis skriva som ovanstående. Jag fick med en Andrews dressyrsadel till min foderhäst och jag vet att de såldes på Börjes då. Det här var -98 och jag kommer inte ihåg något om den sadeln. Det var det första dressyrsadeln jag satt i, så jag var nöjd! F.d ridskoleryttare... :angel:

ok. :)

det är nämligen så att min kompis har en underbar hoppsadel av märket andrews, men det är ingen som vet någonting om den. :D så vore roligt att veta lite. ;)

Fanns en andrews dressyrsadel på tr*d*ra för någon vecka sedan, då hade den legat på sajten några dagar den låg bara på 600- 700 kr då, var nog för att säljaren inte visste ett smack om sadeln. Hade köpte den direkt om jag visste den var i vid eller större, skojig chansning

oj, det måste ha varit billigt. tror att min kompis köpte sin för 2 tusen för något år sedan. ville bara veta mer om den då den vart i så himla bra skick & kvalite, helt underbar, men ändå borde ha några år på nacken. ingen verkade ju veta något om den. för det vore roligt ju & se om hon gjorde ett kap när hon köpte den för det priset osv.

ingen som vet något mer? bilder?

Andrews sadlarna fanns som några har skrivit på Börjes under ganska många år.Bra kvalite till hyfsat pris.
Vet många som har varit mkt nöjda med sina Andrews sadlar.
Kan titta i mina gamla Börjeskataloger någon dag och se när de kom!
De fanns i alla discipliner!

Jag har en Andrew allround och jag är nöjd med den.
Bra kvalitet och skön att rida i. Jag har haft den i snart åtta år och köpte den begagnad...

Jag har en Andrews dressyrsadel som jag är nöjd med vad gäller kvalitén och hyffsad nöjd med vad gäller komforten. Hade önskat att jag fick lite bättre stöd för skänkeln, men det är ju en smak sak.
Jag köpte den beg. och med omstoppning och allt betalade jag 4000:-

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 909
Senast: Görel
·
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 124
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
607
Senast: skiesabove
·
Utrustning Hej! Jag har en sadel jag vill ska bli mörkare och har läst att man kan använda paraffinolja till det. 1. Går det bra att använda på en...
Svar
2
· Visningar
264

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

• Atletix