Anfanger på dressyrschabrak?

Gwaeron

Trådstartare
Jag är så jädrans dålig på att söka samt förstå TR så jag frågar alla andra som är duktigare :) Jag ska alltså sy ett dressyrschabrak till mig själv och min första tanke var att jag vill brodera in mitt namn i nedre hörnet sådär som många gör. Sen när jag började skissa fick jag för mig att jag ska göra begynnelsebokstäverna som stora anfanger (stora ornamenterade bokstäver, massa krumelurer o grejs. man ser dem ofta i gamla sagoböcker och biblar). Grejen är att de måste vara ganska stora för att inte se konstiga ut, kanske nån kvadratdecimeter per bokstav för att vara på den säkra sidan. Får man ha så på dressyrtävlingar? Kan ju tillägga att själva schabraket kommer bli Svart och bokstäverna Vita, så det är väl redan där rätt iögonfallande:angel: Har för mig att sponsorreklam och sån inte får vara större än ett visst mått, men mitt namn borde ju inte räknas som sånt. Upplys mig nån;)

Sv: Anfanger på dressyrschabrak?

alltså jag har ingen aning om hur det är..enda anledningen jag skriver är bara för att säga att dina bokstäver är/blir grymt snygga...

kommer se asfränt ut måste jag säga...;)

tack :) Jag har startat en (väldigt liten men ändå) egen kampanj för att bli av med alla tråkiga utseenderegler (som inte är regler utan bara allmänpraxis) inom dressyrsporten :) För jag tycker det behövs! Varför har liksom alla som tävlar seriöst vita schabrak? Dötråkigt tycker jag, man måste ju faktiskt inte:D

Det är ju många som har sina namn på. så det är nog inga problem.
JÄTTESNYGGT:) :banana: :)

Tack!! :)
Jo men hur många har jättebokstäver liksom. Det är den grejen som oroar mig, att anfangerna blir för stora

Har precis kollat TR Mom 151. -Som reklam räknas inte hästens,ryttarens/ägarens namn.
Så det verkar inte vara några problem för dig.
Du kommer att ha ett unikt schabrak.:D

wee :banana:

Jodå, unikt är tanken ;) Klart folk uppfattar dressyr som tråkigt när alla är så konservativa! :)

duktigt isf.
Tänkte, man kan ju göra egna mallar o sen få det proffs gjort.

Det kommer att bli jättefint tror jag! :)

Säkert :confused:

Ha ha ha..... då kan jag ju TÄVLA med Lippans nya dressyrschabrak..

Det är ROSA med hennes namn i kornblått :love: :love: :love:

Klart du kan! :idea: Med tanke på att det står i TR att schabraket eller vojlocken får ha valfri färg:devil: Snälla snälla snälla snälla lova att du tävlar dressyr med det, och lägger ut bilderna här sen!:)

Fast det blir bara klubbtävling i så fall, eftersom Erga är 23 år....

Kan tyvärr inte visa någon bild på schabraket då Fotogalleriet ligger nere för tillfället, och jag lyckas inte med att lada upp bilden hos Bilddagboken... :(

Photobucket.com då? va jättesmidigt faktiskt, gick tok-fort att registrera.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka