Ang akassan

_FiA_

Trådstartare
Hur skulle ni tolka detta? https://www.akassanvision.se/Villkor/arbetet-upphort/egen-uppsagning/
  • Du har på grund av hälsoskäl tvingats lämna ditt arbete, men i det här fallet krävs att:
    - du inte kan arbeta med dina arbetsuppgifter
    - du inte kan få andra arbetsuppgifter hos din arbetsgivare
    - du visar läkarintyg för oss där läkaren klart och tydligt redogör varför han eller hon anser att du inte kunnat arbeta kvar av hälsoskäl, och
    -läkarintyget skrevs innan din anställning upphörde

Jag har en månads uppsägningstid, innebär det att jag måste ha fått skrivet läkarintyget innan sista dagen på uppsägningstiden har varit och jag har gått hem. ELLER måste det ha skrivits innan jag talar om för chefen att jag säger upp mig (och därefter kommer vara kvar en månad under uppsägningstiden)

Din anställning upphör din sista anställningsdag. Innan dess ska läkarintyget vara skrivet.Själv hade jag nog faktiskt velat ha läkarintyg innan jag sade upp mig...

Känner mig riktigt blond just nu ;) Vad menar du med sista anställningsdag? den dagen jag går hem, eller dagen före sista månaden?

Känner mig riktigt blond just nu ;) Vad menar du med sista anställningsdag? den dagen jag går hem, eller dagen före sista månaden?
Ditt jobb sträcker sig fram till datum X.
Dagen efter det datumet har du inget jobb längre. Du är inte anställd längre

Sista anställningsdagen är den sista dagen du är anställd.

Liknande trådar

R
Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
1 247
Senast: Squie
·
Skola & Jobb Kära allvetande buke! Har sökt lite (YH)utbildningar till hösten, som jag såklart hoppas komma in på :) Dock är jag också anställd, och...
Svar
10
· Visningar
1 726
Senast: Lightzone
·
Skola & Jobb Jag har pluggat fram till nu den 11 juni, då avslutas min sista kurs. Jag har under studietiden jobbat extra via ett bemanningsföretag...
Svar
12
· Visningar
1 500

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka