ang. bädd i uteboxar

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Havregryn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 887
H

Havregryn

Börjar ni med bädden direkt på marken eller lägger ni något emellan bädden och marken?? andra tips om uteboxar är välkommna då vi snart skall börja bygga dem.

Är det för året-runt?

Jag vet att en del lägger en gummimatta först och sedan halm. Andra endast halm. Jag lägger endast spån, rätt tjockt direkt på marken till min häst men då är det bara under tidig vår-höst som hon går där. Hon har innebox på vintern. Det man kan se är att det blir blött i spånet om det regnat och hästen är blöt. Då behövs det nog riktigt ordentligt med strö!!

Lycka till!

Det blir för året runt bruk. Det är tänk att de ska ligga spån, gummimatta först.. hmm, vart finns dem att köpa?

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
878
Senast: tara
·
Träning Hej! Jag ska ta över en häst som är 12 år. Hon gick som travhäst från att hon var 4-8 år sedan tog en familj över henne som tänkte ha...
Svar
1
· Visningar
861
Senast: Anna-KarinO
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
995
Senast: Blyger
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 746

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka