Ang ni som gått Axelsons

M

martina

Häst massag utbildiningen altså.
En super dum fråga men.. är det många redovisningar och sånt på kursen.
Skulle verkligen vilja plugga men har "senskräck"!
:o
 
Har inte gått hela riktigt änn... men inga rdovisningar en så länge... Dock så får man frågor men som i skolan räcker du inte upp handen el likn så klara du dig undan :)
Men det e så små grupper så det mesta e ok... Har ställt ett par dumma frågor några gånger men ingen har ätit upp mig för det.
 
Hur är det med tiden å så, läser ni på distans typ på helgerna eller. För det är väll flera steg för steg kurser. Eller har jag fått allt om bakfoten?
Lycka till med ditt pluggande å håll mig underrättad om någon redovisning dyker upp. ;)
 
Det e ju ett kurssystem o hur lång tid du vill ha mellan kurserna får du bestämma helt själv (dock rekomenderar dom minst tre månader mellan varje kurs förrutom introduktionskursen o steg 1 som du kan läsa i direkt föjd). Jag läste dom två första kurserna direkt efter varandra. Efter det så måste du göra 25 dokumenterade behandlingar på 25 olika hästar. Så fort du e klar med det så kan du läsa steg 2 eller tredje kursen... Men detta kan dröja tre månader eller 2 år det bestämmer du eller din plånbok helt själv. Efter steg 2 ska du göra 75 dok. beh. innan steg 4 som e sissta kursen. Dock så på steg 3 så är teori provet så man vill nog ägna lute tid till studier... För att få alla dom #€%*^#%€ latinska namnen att fastna.. :D
 
vad är det man lär sig som är så viktigt efter introt och kurs 1 då eftersom man redan då ska/får åka ut och knåda pollar?

e det friskvård + fördjupning då eller? :confused:
 
För lättare massage för hemmabruk så får du så du klarar dig på introduktionskursen. Är också det den e tillför.

Väldigt kort vad som ingår i kurserna. Den som vill ha mer ingånde material kan beställa det från Axelsosn.

Inroduktinskursen: Grundläggande om massage, när, hur, varför. Dessutom så lär du dig några enkla massage grepp och för pröva på en grundläggande massage behandling.

Steg 1: Man fördjupar sig lite mer i muskel lära, huden, och lite mer vad olika muskler har för funktion. Dessutom Stesspunktsbehandling som är, hur ska man säga det, en annan sorts behandling där man behandlar olika trigger punkter å hästens kropp.

Steg 2. Man lär sig om hästen djupa muskelatur. Man lär sig ännu mer om muskler, skelettet, ingående om leder o ligament. Dessutom så lär man sig om Streching o lär sig strecha. Du lär dig olika specialbehandlingar, därtill lite nya massage grepp. dessutom lär du dig palpation.

Det e dom kurserna som jag har gått. Men vad jag har förstått så innerhåller

Steg 3: Teoriprovet (jag bävar), en veterinär som föreläser en hel del. Dessutom en hel del om sadlar o utrustning.

Steg 4. Praktikprovet (e jag ganska lugn inför, men snälla fråg inte hur jag mår precis innan ) :D
Utöver det så ägnar man kursen åt Akupressur.

Jag hoppas att jag inte har glömt nånting nu. För dom som är intresserade av att massera sin egna häst lite så rekomenderar jag att gå intrudiktionskursen och sedan ta ut en dplm. massör ungefär var 5-6 vecka
 
hej!
undrar var ligger denna utbildning?
vad kostar det för hela utbildningen?
är det distans utb?
någon som har telefonnummer ditt?
åldersgräns?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Som kanske många här vet så har jag mycket lättare att prata om saker med att skriva motför prata irl. Och jag har nog flera vänner...
Svar
13
· Visningar
1 216
Senast: svea
·
Skola & Jobb Nu har det vid ett par tillfällen dykt upp idén om att jag skulle kunna leda en studiecirkel i något ämne. Jag kan lite av varje, men är...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
8 345
Senast: Lobelia
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 284
Övr. Hund Flatte/labbe blandning på 4,5 år. Vi har inte kastrerat tidigare pga att han inte visar några tecken på ilska mot andra hanar och...
Svar
17
· Visningar
1 737
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp