ang priser.

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Lantlolla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 30
  • Visningar Visningar 2 960
L

Lantlolla

Hejsan.
Vet att priset har skrivit ganska mycket inför i vinter.
Vet ni vad lucern pellets ligger på ungefär per säck?

Undrar lite över någon havrefri müsli med. alltså bara ca priser?
Hoppas ngn vet!
Tack!!

Sv: ang priser.

Kvarnbys lusernpellets, 135kr för 30kg.
Såg någonstans Kraffts hackad strå kostade 255kr för 25kg...själv betalde jag 165kr för en sådan säck i början av Maj.
Vad kvarnbyfoders lusernpellets kostat innan vet jag tyvärr inte.

Köpte en säck Dodson & Horrells Sixteen Plus idag 230kr/20kg.

Nu ska vi se Jag har lite priser framför mig där jag sitter nu.Från mitt lokala foderföretag.
Lusern Teknosan 30 kg 130.50 kr
Mustang musli fiber 20 kg 144 kr
Mustang orginal musli 25 kg 137.60 kr
Vetetkli 15 kg 49.50 kr
Betforpellets 40 kg 112 kr
Sojamjöl 25 kg 116 kr
Greenpower Lusernhack 20 kg 147.50

Båda mustangs musli här ovan är havrefria.

Senast ändrad:

Ni vet inte om man kan beställa hem en större ja mängd? Och kanske få det billigare..

Ska kolla b*rjes o gr*nngården på fredag..
Måste få det så billigt som möjligt!

jag var på granngården i måndags då kostade lucernpellets 208kr för 25kg.

Idag köpte jag en säck krafft lusern pellets på granngården, 197kr /25 kg.

En säck hackat strå kostade 298kr/25kg.(samma märke då)

Ja det var ett mkt trevligare pris. Tyvärr tror jag att vi bara har Granngården att handla av här och de har bara Kraffts vad jag såg.
Har inte Eko här uppe..iaf inte innom rimligt avstånd! Trist!

Jag måste bara inflika.Jag begriper inte varför folk envisas med att köpa kraffts lusern.Den är hutlöst dyr.Men så är det ju ofta när det är ett foder som det står "häst"på.Då kostar det alltid mer.
Det märket jag köper är ett relativt okänt märke .Som dessutom har en kvot på 15.2 i gämförelse med krafts 12.3 och jag betalar betydligt mindre.Och det beror på att företaget inriktar sig inte på häst utan på Nöt och svin.Samma sak i säcken men det står inte häst på den.

Jag kuskade runt i panik igår och skulle köpa lucern.

Lokal hästbutik:

Dangrönt Lucernhack 20 kg: 230:-
Dangrönt Lucernpellets 20 kg: 198:-

Krafft Lucernhack 25 kg: 249:-
Krafft Lucernpellets 25 kg: 180:-

Jag höll på att dö! Ska tillägga att jag har haft uppehåll i hästägandet i 1 år och fy satan vad priserna har gått upp! 3 kr/kg för höSILAGE :eek: Dessutom med uselt proteinvärde för unghäst.

Tips på billigare lucern i södra Stockholm mottages TACKSAMT!

Det finns återförsäljare av det lusernet jag använder i Tungelsta och Mälarö..Vet inte hur dessa orter förhåller sig till dig?

Tja, båda skulle funka! Är ute från Mälaröarna, skulle kunna handla när jag besöker brorsan.

Tungelsta är väl en liten bit hemifrån, men lika långt som till närmaste Granngården.

Pm:a gärna butiksnamnen! :idea:

Jag skulle gärna köpa lusern av annat märke om det fanns i närheten, men det verkar det tyvärr inte göra.

Jag måste bara inflika.Jag begriper inte varför folk envisas med att köpa kraffts lusern.Den är hutlöst dyr.Men så är det ju ofta när det är ett foder som det står "häst"på.Då kostar det alltid mer.
Det märket jag köper är ett relativt okänt märke .Som dessutom har en kvot på 15.2 i gämförelse med krafts 12.3 och jag betalar betydligt mindre.Och det beror på att företaget inriktar sig inte på häst utan på Nöt och svin.Samma sak i säcken men det står inte häst på den.
Ja hade jag sluppit köpa dyrt kraftfoder från krafft hade jag gjort det. Men tror nämligen det bara finns granngården här.
"Hemma" hade vi hittat en butik som var MYCKET billigare än Granngården, och det var inte märket Krafft utan något som inte var så känt. Det blev liten längre bit att åka men vi köpte alltid typ 120kg/gång (havre) och känade då på det ändå för vi behövde ju inte åka så ofta.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 419
Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan... 2
Svar
26
· Visningar
4 862
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom... 3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 610
Senast: ufot
·
Hästmänniskan hej! Jag har några frågor som jag jätte gärna skulle vilja ha svar på;) Först undrar jag om vilken ålder som "är bäst" att skaffa häst...
Svar
7
· Visningar
1 387
Senast: malinhest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka