ang tävlingsklädsel

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare Essepesse
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 202
E

Essepesse

vad ska man ha för kläder på ett vanligt KM??
ska man knoppa manen?

Sv: ang tävlingsklädsel

fråga klubben då det är dom som bestämmer om klädsel.

knoppa gör du som du vill med

men om dom säger att det inte spelar nån roll då?

hallå, dete är väl nån som tävlat klubbmästerskap som kan berätta vad de och resten av startfältet hade för kläder?

men då har du ju helt enkelt vad du vill på dig!

vill du ha kavaj och vita ridbyxor ha det! vill du ha svarta ridbyxor och orange tröja så ha det!

På våra klubbtävlingar så har alla haft olika. Några har haft tävlingskläder (kavaj och vita ridbyxor) och andra har haft vanliga ridkläder.
Oftast så har ingen knoppat manen heller

På våra KM vill dom att vi ska ha kavaj och full tävlingsutrustning, och knoppade och finfixade hästar ;)

På våra klubbisar har nästan alla kavaj m vita ridbyxor, dom flesta knoppar manen

I våran klubb tycker de att man ska "tävlingsfin" på KM iaf, annars kvittar det. De flesta brukar knoppa manen.

Jag ska rida KM nästa helg, planerar att ha de vanliga tävlingskläderna minus kavaj, blir en snygg tröja istället. Men många har kavaj också, jag tänker inte ha min pga att den inte sitter bra (ska köpa en ny, min har jätteskum skärning över axlarna).
Sj'lvklart knoppar.

Här kör vi full tävlingsmundering i dressyr-KM iaf!!! Det är ju där man ska stajla för domaren :idea:
Men när det gäller hopp-KM så brukar jag ha vita ridbyxor och klubbjacka (istället för kavaj)...
Du behöver inte knoppa manen, hos oss är det iaf nästan inga som gör det.

vad är det för tröja du ska? *nyfiken*

Jag antar att den frågan var till mig... Jag har inte bestämt mig vilken färg det blir, antingen en ljusbrun eller en grå. Bägge två är i alla fall stickade i bomull, ganska tunna alltså. Och v-ringade, tycker det är snyggast till polo.

Liknande trådar

Dressyr Vad tror ni, kommer AI bli våra framtida domare inom dressyren? Hur långt bort tror ni att det ligger? Kommer vi ha både AI och vanliga... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 631
Senast: skiesabove
·
Dressyr Jag funderar på att köpa en häst för att börja tävla dressyr. Äger just nu en Holsteiner som är sjukt fin i dressyren, men går tyvärr på... 2
Svar
30
· Visningar
2 112
Senast: cili
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Har jakten på prestation, poäng och perfektion fört oss så långt från dressyrens ursprungliga syfte att vi riskerar både hästens välfärd...
Svar
5
· Visningar
689
Senast: ufot
·
Dressyr Forskargruppen som skrev brevet till FEI med ”concerns” om dressyren har nu gjort en YT presentation med bilder, hänvisningar till...
Svar
15
· Visningar
1 254
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31