Angående sjukskrivning

Om vi vänder på det.

Vad skulle krävas för att du, TS, skulle tänka om?
Vad skulle krävas för att du skulle ha nått "målet", insett att botten är nådd?
 
Om vi vänder på det.

Vad skulle krävas för att du, TS, skulle tänka om?
Vad skulle krävas för att du skulle ha nått "målet", insett att botten är nådd?
Det är kundtrogenhet och dottern som är det viktigaste egentligen. Dock har jag idag faktiskt pratat med min avdelningsledning efter vissa påtryckningar så nu är bollen i rullning. Jag har ju sagt till i god tid, jag har också gjort klart för ledning att det känns del, man är ju programmerad till att vilja göra rätt, dvs jobba, så han gör ett försök att kolla med andra avdelningar där man inte sitter på samma ansvar utan bara behöver rå om sig själv så att säga. Finns det något inom rimligt avstånd hoppar jag på det på försök, annars går jag hem.

Den här tråden gav mig lite det jag behövde: säga att jag är korkad och jag måste ge upp :p
 
Det är kundtrogenhet och dottern som är det viktigaste egentligen. Dock har jag idag faktiskt pratat med min avdelningsledning efter vissa påtryckningar så nu är bollen i rullning. Jag har ju sagt till i god tid, jag har också gjort klart för ledning att det känns del, man är ju programmerad till att vilja göra rätt, dvs jobba, så han gör ett försök att kolla med andra avdelningar där man inte sitter på samma ansvar utan bara behöver rå om sig själv så att säga. Finns det något inom rimligt avstånd hoppar jag på det på försök, annars går jag hem.

Den här tråden gav mig lite det jag behövde: säga att jag är korkad och jag måste ge upp :p

Min fetning. Eller är det rätta att ta hand om sig själv? Hur tänker du kring det?

Hur tänker du kring det som många i tråden har varit inne på, att du kan ge dig själv men framöver?

Och, "ge upp" - är det verkligen vad det hela handlar om? Egentligen?
 
Min fetning. Eller är det rätta att ta hand om sig själv? Hur tänker du kring det?

Hur tänker du kring det som många i tråden har varit inne på, att du kan ge dig själv men framöver?

Och, "ge upp" - är det verkligen vad det hela handlar om? Egentligen?
Det är ett viktigt ämne du tar upp och jag tar det med mig men jag är faktiskt inte intresserad av att diskutera det. Hade jag inte reflekterat kring det alls hade jag inte gjort tråden från början. Därför tror jag inte att vi vinner på det. Problemen är idag inte jättestora men jag vet att det med största sannolikhet eskalerar eftersom att det funkar så och det är ju också därför jag är tidig med att börja fundera över situationen.
 
Hej!

Jag hade en arbetskompis med foglossning under graviditet. Läkarna/BM(?) ville sjukskriva, hon envisades med att jobba. Vi hade inte ens ett jättejobbigt arbete, men hon hade jätteproblem som bara blev värre och värre ju större magen blev. Det slutade med sjukskrivning, såklart, och hon har fortfarande problem med smärta, 10 år senare.

Nåt jag inte är säker på, men funderar över, är hur bra det är för fostret med adrenalinpåslag, stress och smärta.

/Lavinia, som är sjukskriven för depression efter att inte ha lyssnat på kroppen i tid...
 
Hej!

Jag hade en arbetskompis med foglossning under graviditet. Läkarna/BM(?) ville sjukskriva, hon envisades med att jobba. Vi hade inte ens ett jättejobbigt arbete, men hon hade jätteproblem som bara blev värre och värre ju större magen blev. Det slutade med sjukskrivning, såklart, och hon har fortfarande problem med smärta, 10 år senare.

Nåt jag inte är säker på, men funderar över, är hur bra det är för fostret med adrenalinpåslag, stress och smärta.

/Lavinia, som är sjukskriven för depression efter att inte ha lyssnat på kroppen i tid...
Som jag skrev för ett par inlägg sedan så har jag satt bollen i rullning hos ledningen. De kollar om jag kan bli placerad på en bättre plats men det är annan avdelning så det är väldigt oklart. Jag kan ju inte heller säga att det är rimligt om det är galet mycket resa osv så det är lite.. Ja vi kollar och sen tar vi det därifrån. Han jag pratade med gav ju även han ett utlåtande om.situationen, äntligen. Innan var det "du måste bestämma själv" men han förstod nog att jag någonstans behövde hjälp att puttas över gränsen så att säga. Han förstod att det kändes lite jobbigt att leva på skattepengar när man egentligen inte känner sig dålig egentligen. Det är ju så himla mycket "tänk om!" över hela situationen och det är nog det som gjort mig mest tveksam.

Vi hade ju en kvinna i förälder som blev riktigt kass i kroppen så jag vet ju vad som kan ske också. Det och minnen från tidigare graviditet har ju planterat fröet tidigare. Jag har ju känt att jag troligen kommer få gå hem tidigare än många andra så det är verkligen en situation jag förberett mig på men inte räknat med skulle komma redan nu. Jag har ju precis börjat jobba efter föräldraledighet, hade ju inte väntat mig att lämna NU! :o
 
Det är ett viktigt ämne du tar upp och jag tar det med mig men jag är faktiskt inte intresserad av att diskutera det. Hade jag inte reflekterat kring det alls hade jag inte gjort tråden från början. Därför tror jag inte att vi vinner på det. Problemen är idag inte jättestora men jag vet att det med största sannolikhet eskalerar eftersom att det funkar så och det är ju också därför jag är tidig med att börja fundera över situationen.

Du behöver naturligtvis inte besvara något här i tråden. :)

Det viktiga är att du tar det till dig o funderar kring det.
 
Tamdadam, efter en skithelg rent utsagt har jag sett att gränsen är nådd och jag sjukskrev mig själv den här veckan i väntan på att de om det finns nån annan avdelning som kan ta hand om mig och som funkar med tider osv. Annars får det bli en sväng till läkaren.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 158
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag har total ulcerös kolit, går på Remsima var sjätte vecka och så Asacol. Är i ett skov just nu. Frågan är nu lite mera ni som har...
Svar
4
· Visningar
685
Senast: Kilauea
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 499
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 863
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp