Anklagad för parkeringsskada!

Förlåt men jag skrattar nu. Vilken jäkla planta du råkade ut för :D Vilken normalt funtad människa som helst inser ju att skrapmärken som ser ut så där har inte orsakat en prick :rofl:

Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Skickade iallafall in en redogörelse om att jag inte är skyldig till någon prick, att jag hade gott om plats då två parkeringsrutor var lediga bredvid varandra samt bilder på ”pricken” och mina repor.

Vad fan gör jag om försäkringsbolaget ändå tror jag orsakat en prick?! Jag har noll förtroende för försäkringsbolag...
 
<snip>

Vad fan gör jag om försäkringsbolaget ändå tror jag orsakat en prick?! Jag har noll förtroende för försäkringsbolag...

Star pa dig.
Jag blev pakord bakifran nar jag var ute i min truck. Jag hade tagit av dragkroken sa dar var ett fyrkantigt hal som gjorde ett nagot storre fyrkantigt hal i motorhuven pa den som korde pa. Mitt i en korsning i Californien. Jag ringde polisen och hade polisrapport, men utav nagon okand anledning (forsakringsagenten kande de som korde pa? eller bara gav vika for den som skrek hogst) forsokte de lagga det pa mig. Trots att polisen mycket noga noterat att foraren havdade att hon var distraherad av sin nya valp som hoppade ur vaskan pa framsatet. :crazy: De noterade ocksa att jag absolut inte hade nagon skuld i olyckan.
But still ... jag vet inte hur lange jag fick ga tillbaka och saga till att de maste lasa polis rapporten.:meh:
 
Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Skickade iallafall in en redogörelse om att jag inte är skyldig till någon prick, att jag hade gott om plats då två parkeringsrutor var lediga bredvid varandra samt bilder på ”pricken” och mina repor.

Vad fan gör jag om försäkringsbolaget ändå tror jag orsakat en prick?! Jag har noll förtroende för försäkringsbolag...
De flesta tycker nog att det är osannolikt att en repskada kan orsaka en (osynlig) prick.

Om ditt försäkringsbolag tycker som oss 😎 så vill de ju inte heller betala för något så osannolikt, såklart.

Hade han inte hittat en motpart att skylla på så hade han fått ta självrisken själv och på sitt eget försäkringsbolag..

Sen undrar jag om FB ens vill laga något liknande?
 
Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Skickade iallafall in en redogörelse om att jag inte är skyldig till någon prick, att jag hade gott om plats då två parkeringsrutor var lediga bredvid varandra samt bilder på ”pricken” och mina repor.

Vad fan gör jag om försäkringsbolaget ändå tror jag orsakat en prick?! Jag har noll förtroende för försäkringsbolag...

Jag gissar på att de i det längsta vill undvika att bli av med pengar, dvs att de inte kommer godkänna hans krav. Hans historia är så vansinnigt tunn. Plus att jag fattar inte att han är villig att begå försäkringsbedrägeri för en sådan sak...
 
För er information så har jag tydligen kört på prick-gubben. Däremot ansåg försäkringsbolaget att skadan på min bil inte hörde ihop med den här ”incidenten”.
Så tydligen ska min försäkring täcka för att laga hans prick. Summa summarum; man ska fasiken inte vara uppriktig med försäkringsbolag. Den som ljuger bäst vinner, helt klart!
 
För er information så har jag tydligen kört på prick-gubben. Däremot ansåg försäkringsbolaget att skadan på min bil inte hörde ihop med den här ”incidenten”.
Så tydligen ska min försäkring täcka för att laga hans prick. Summa summarum; man ska fasiken inte vara uppriktig med försäkringsbolag. Den som ljuger bäst vinner, helt klart!
Hur kom de fram till det? Om du förnekar och gubben påstår det och det saknas teknisk bevisning?
 
För er information så har jag tydligen kört på prick-gubben. Däremot ansåg försäkringsbolaget att skadan på min bil inte hörde ihop med den här ”incidenten”.
Så tydligen ska min försäkring täcka för att laga hans prick. Summa summarum; man ska fasiken inte vara uppriktig med försäkringsbolag. Den som ljuger bäst vinner, helt klart!
Tyckte ditt försäkringsbolag också det var rimligt? 🙈
 
Helt galet.

Å andra sidan, när en från förs.bolaget kom till verkstaden för att kolla på vår bil (som stått bredvid en bil som brunnit ner och därför haft glassplitter över hela vindrutan och tak samt att lacken skrynklat ihop sig av värmen) så hävdade han att det var normalt slitage...

Först när verkstaden, som var med, sa att han skulle kolla på andra sidan (som var felfri utöver just normalt slitage) så mumlade han och ändrade sig.
Och då hade jag ändå bild på andra bilen (hade ju bråttom just den morgon så sopade av glaset innan jag åkte och tog ingen bild på vår bil då, för det tänkte jag inte på då).
Så jag litar inte på försäkringsbolag.
 
Precis det jag undrar också.
Jag är inte förvånad. Kan försäkringsbolag hävda att en sjuåring som cyklar på bilfri innergård är ansvarig för att en bil (som alltså inte hade där att göra överhuvudtaget) kör på hen så kan de nog få till vad som helst.
 
Jag har kört på två bilar som kommit från höger och som normalt borde ha haft företräde (?). Klarade mig båda gångerna , inget draget från min försäkring. Första gången stod poliserna på min sida och andra gången hörde jag inget från försäkringsbolaget. Så jag måste ha sagt allt rätt. En gång körde en gammal farbror in i mig i halkan så min kofångare bak fick en spricka men han såg så ledsen och skrämd ut så jag sa att jag tar ditt telefonnummer och hör av mig, inte 17 ringde jag utan sprickan i plasten fick vara kvar utan åtgärd.
 
För er information så har jag tydligen kört på prick-gubben. Däremot ansåg försäkringsbolaget att skadan på min bil inte hörde ihop med den här ”incidenten”.
Så tydligen ska min försäkring täcka för att laga hans prick. Summa summarum; man ska fasiken inte vara uppriktig med försäkringsbolag. Den som ljuger bäst vinner, helt klart!

Inte undra på att försäkringspremierna är höga...

Jag ska kanske åka till ICA och invänta ett lämpligt offer, eftersom jag har en minimal buckla i ena dörren sen farsan drog upp den i ett verkstadsbord, är ev blå färg i det oxå om en tittar noga. Så jag ska leta reda på en röd bil som ska ha kört på min... :meh:
 
Jag skrev precis som det var. Hur jag kom dit, två parkeringar lediga mellan gubben och annan bil. Gott om plats. Tog till och med en bild på hur parkeringen såg ut. Beskrev allt precis så som det var.
Gubben hävdade att min gamla skada var ett bevis på att jag kört på hans bil. Så jag gav försäkringsbolaget flera personer att ringa ang att skadan var gammal osv. Däremot ringde dom inte mitt ”vittne” som var med mig i headsetet under hela ”incidenten”. Henne hörde dom inte ens av sig till.

Så den som ljuger bäst vinner. Det har jag insett.
 
Jag skrev precis som det var. Hur jag kom dit, två parkeringar lediga mellan gubben och annan bil. Gott om plats. Tog till och med en bild på hur parkeringen såg ut. Beskrev allt precis så som det var.
Gubben hävdade att min gamla skada var ett bevis på att jag kört på hans bil. Så jag gav försäkringsbolaget flera personer att ringa ang att skadan var gammal osv. Däremot ringde dom inte mitt ”vittne” som var med mig i headsetet under hela ”incidenten”. Henne hörde dom inte ens av sig till.

Så den som ljuger bäst vinner. Det har jag insett.
Vad är det för bolag? Jag vill inte ha det bolaget om det är så de behandlar sina kunder.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp