Anklagad för stöld i stallet

Sv: Anklagad för stöld i stallet

(och jag till och med fick låna mer om jag kände för det).

M kan ju ha talat om för E att hon erbjudit dig mer, och sedan drog E slutsatsen att du utnyttjat det bakom Es rygg?

Sniket tycker jag dock, man ska väl ändå hålla ihop i stallet.
 
Sv: Anklagad för stöld i stallet

Men herregud har dom inget annat att göra??

Att gnälla på någon som inte har lämnat tillbaka en halv spån bal och särskilt om man har sagt till att man har det lite knappert, har dom problem eller?

Gud vad irriterande och sen anklaga för stöld, fy vad ruttet gjort.

Hade jag haft ngn stallkompis som haft det lite knappert hade hon/han gärna fått ta en spånbal och det hade varit helt lugnt, en spånbal är inte dyr och inget att skita ner sig på som dom verkar göra. Hade mer en gärna hjälpt en stallkompis om denne suttit knappert till man får bara igen det sen, nästa gång kanske det är en själv som får det lite knappert.

Stå på dig och låt dom inte köra över dig, har läst dina andra trådar och jag hoppas att det löser sig för dig snart, det är ingen rolig sits du hamnat i.
 
Sv: Anklagad för stöld i stallet

Till dig och andra:

Nu är spånet tillbakalämnat, jag kan tänka mig att det kommer att suckas och stönas för att jag lämnat tillbaka så mycket som jag faktiskt lånade och inte en hel bal, men jag tänker inte ge mig. Jag har inte stulit någonting, och ska inte lämna tillbaka mer än jag lånat. Imorgon ska jag åka och kika på en ny stallplats, en lösdrift fast med egen box vid behov, och om det känns bra där så lämnar vi stallet i årsskiftet... Fast det är det ingen som vet än. Hästen kommer att bli överlycklig över att få springa runt och leka med andra hästar igen och jag kommer att kunna sova gott om natten.

Och till de som undrat vad min häst har stått på: Självklart har han haft spån. Återigen så har jag trott att allt har varit lugnt och att min dialog med M har inneburit att jag har haft mitt på det torra. Det har varit viktigare för min häst att han har haft spån de här tre veckorna (för jag har inte kunnat skaffa mer) än att lämna tillbaka bara för tillbakalämnandets skull till några som har spån för månader framöver - och när M och jag har pratat så har hon varit av exakt samma åsikt. Det är ju därför hela situationen har uppstått, för att jag trodde att allt var okej för att jag har pratat med rätt person och haft en dialog. Hade de haft det lika knapert med spån som jag, så hade jag inte lånat utan dem från första början utan löst det på annat sätt. Nu har intrycket varit att det inte har spelat så stor roll när spånet kommer tillbaka, och det har blivit bejakat av M. Tyvärr har väl inte M och E varit överens om vem spånet faktiskt tillhör, jag vet inte. Hur som helst så är det ur världen nu. Förhoppningsvis.
 
Sv: Anklagad för stöld i stallet

Vi hjälps åt ganska bra i stallet eftersom vi vet att vi alltid får igen saker och ting av varandra i slutänden. Så måste det väl ändå kunna vara. Bra är ju om man säger på ett ungefär när man ska få tillbaka saker o ting. Vi skriver upp på tavlan vad vi lånat (ett litet hörn) och suddar ut när det returnerats. Men vi hade en gäst en gång som både lånade och tog för oss andra i stallet, vilket inte är helt unikt vad jag förstått, men som gör att man känner sig utnyttjad och skitförbannad. Då konfronterar jag :mad:... men inte via tavlan!
 
Sv: Anklagad för stöld i stallet

Nu är spånet tillbakalämnat, jag kan tänka mig att det kommer att suckas och stönas för att jag lämnat tillbaka så mycket som jag faktiskt lånade och inte en hel bal, men jag tänker inte ge mig. Jag har inte stulit någonting, och ska inte lämna tillbaka mer än jag lånat.

Om det suckas och stönas för att du bara har lämnat tillbaka så mycket som du lånat beror väl i så fall på att dealen vid lånet var att du skulle betala tillbaka med mer?... :confused:

När jag lånade säcken så lovade jag att betala tillbaka en spånbal, vi avtalade ingen dag eller så för det fanns så många säckar att det var oviktigt. Det ska också sägas att en sådan säck innehåller ungefär en halv bal spån, så att jag tänkte betala tillbaka en hel bal var ren good will.
 
Sv: Anklagad för stöld i stallet

Fel uttryckt av mig, var extremt upprörd när jag skrev den första texten. Jag trodde ärligt talat att jag hade förklarat mig tillräckligt nu, men jag ger det en sista chans trots att jag egentligen inte bryr mig: Jag sa aldrig att jag skulle lämna tillbaka en hel bal, det var jag som i mitt stilla sinne tänkte att jag skulle lämna tillbaka en hel bal. Vad som var avtalat var helt enkelt att jag skulle lämna tillbaka spånet jag lånade. Vilket jag har gjort nu.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 644
Senast: Lhas
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 632
L
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 750
Senast: manda
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 431

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp