Anlägga galoppslinga/träningsbana

Sv: Anlägga galoppslinga/träningsbana

Plus en massa araber som dreglar när man kommer ridande!:devil:

:rofl: Araber tycker jag det är rätt lugnt med. Jag skulle dock snarare varna för ekorrarna för DE finns överallt, en hel koloni!! :crazy:

Dreglande araber i Frankrike,kan det vara grässjuka

Hmm gräshagarna är ju visserligen få, men finns ju ett stoooort gräsfält där folk brukar rida fort på! :idea: Kanske man kan få lite gräs i munnen där om man kommer efter!

*ursäkta trådkapningen* :o

Hittade min gamla tråd.

Funderar på om det går att göra en träningsbana som passar både för galopp & trav?

Med tanke på att få lite mera bredd på inackorderingsurvalet.

Sandjord med vissa inslag av lera.

Ska förhoppningsvis inte behöva dräneras där slingan/banan ska vara. Är ev på några ställen det kan behövas grävas ur mera och kanske dräneras.

Kolla upp Paddex, ett naturmaterial från nån gruva eller nåt.
Vet att Pia Höiom i KBA har det och hon är skitnöjd. Bra svikt och skonsamt för benen ska det va. Kan dock säkert också göra lite ont i sprutet, men vilket underlag gör inte det.
Har funderat på att använda det själv på den träningsbanan vi ska anlägga.

Ja paddex har jag funderat på. Både till ridbana, området vid grindar i hagar och funkar det även på bana vore det ju bara bra.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag planerar att adoptera/köpa en husky, inte imon utan om två år eller så när jag har hus och inte bor i lgh. Vi är fullt påläst på vad... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 642
Senast: lilstar
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller... 2 3
Svar
45
· Visningar
7 043
Senast: Blyger
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 090
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 083
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka