Anledning till att köpa transport

Myzan87

Trådstartare
Nu vill jag ha massor med anledningar till att köpa en transport! Släng in allt ni kommer på även om det inte handlar om hästar. Tänkte jag skulle börja propagera ( :devil: ) för föräldrarna att köpa ena halvan av transporten och jag andra. Och för att "vinna" behövs bra och vardagliga argument som gör att den kan komma till användning

Det jag önskar mej är en Boj Bravo 216 med dörrar bak (Pappa kände att risken för att hästen skulle sparka på lämmen minskades med en dörr bak)

Så snälla Buke, släng in alla orsaker till att köpa en transport! :bow:

Sv: Anledning till att köpa transport

Det är grymt skönt att ha en egen :)

Speciellt kl 03 söndag natt när hästen MÅSTE till klinik.

;)

*Man har alltid transport om man akut behöver den (djursjukhus m.m.)
*Man har alltid transport till även mindre akuta ärenden som ändå är viktiga (träningar, tävlingar, planerade veterinärbesök m.m.)
*Man sparar pengar i längden om man åker mkt
*Man kan använda den till att frakta andra stora, tunga saker (piano, möbler, mopeder, motorcyklar, skräp till soptippen/återvinning)

Precis! Man slipper vara extra försiktig med allt man gör. Man är försiktig ändå men det gör inget om det skulle bli en liten repa på transporten.

Akuta veterinärsbesök är bra! Det har iofs bara blivit ett sådant under 6år men man vet aldrig vad som händer i framtiden

Tack så mycket! :bow:

Kan ju använda det sistnämnda argumentet lite extra pga brossans moped går sönder ofta :D

Har aldrig behövt åka in akut.

Ännu.

Men det är hur som helst bekvämt.

Ffa så slipper man åka och HÄMTA släp och sen lämna tillbaka det.

Det kostar också pengar.

Precis...Det är bekvämare att ha det själv.

Fick åka och hämta brossans kompis moped igår (hade gått sönder ca 1mil hemmifrån). Ringde och rådfrågade föräldrarna som är bortresta och dom tyckte att jag skulle hämta den i släpet jag hade hyrt för egna pengar. Inte ens en tanke på att det kunde bli en repa, oljeleckage m.m. i transporten eller att dom kunde ställt mopeden som någon vi kände :cool:

Tror att om jag bara hittade en billig bra transport och använde rätt övertalningsargument så skulle det kanske fungera på pappa. Han tycker trots allt inte om att låna/hyra saker från andra

Kika kanske på bättre begnade? Inte så många år på nacken så att det inte måste börja bytas dyra saker på en gång.

Jag hittade ett med nytt golv, nya axlar, nya bromsar och nya däck. Det är inga billiga saker :)

Väggskivorna kommer att behöva bytas så småningom men det är ganska långt fram i tiden.

Boj verkar du ju vara inne på och det är bra släp :)

Har börjat kika på begagnat. Så kräsen är jag inte att det måste vara ett nytt ;) Men jag har inte själv råd att köpa en transport utan tänkte om man skulle dela det med föräldrarna. Har redan bilen på avbetalning.

precis, är inne på att köpa en boj. Vi har ett vanligt bojsläp som hållt i hur många år som helst och om det inte är fel på minnet är det väl relativt billigt med reservdelar till dom? Behöver egentligen inte ha sadelkammare eller nått sånt lyx.

Ja, ibland har man tur att hitta fynd! Vad är det för en transport?

Kylingekärran. Ligger som en smäck efter bilen, lika bra som det UME jag hade förut men det här är större på alla ledder (inte för att jag behöver det nu då jag bara kör en ponny men nästa år är det förhoppningsvis mor och dotter). Får lasta 860kg och totalvikten ska vara sänkt så jag ska se om jag inte kan få upp det några kg till (men det behövs inte förräns om kanske två år), bilen fixar 100kg till, pappas bil en sisådär 1200kg till.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag vet egentligen inte vad jag vill få ut av den här tråden men hoppas någon orkar läsa... Jag går just nu i tankar att sälja en av... 2 3
Svar
43
· Visningar
5 238
Senast: Quickeman
·
Hästhantering Köpte mitt sto i november förra året, innan har hon bara skickat in hästen i transporten utan problem.. aldrig krånglat. Hon hade en... 2
Svar
28
· Visningar
6 183
Utrustning Så småningom här efter semestern kommer det antagligen inköpas en hästtransport:banana: (första) MEN jag vet inte riktigt vad det är...
Svar
6
· Visningar
1 025
Senast: Oxxx
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka