anmäla i tävlingsdatabasen

vicky417

Trådstartare
Ok! jag fattar nada! o behövr snabb hjälp! Jag skall för första ggn använda tävlingsdatabasen på ridsport.se o har ett konto o så.
Har anmält men ang betalningen.
Skall jag sätta in pengarna på bankgiro nummret eller mit ocr nummer?
Snälla svara nogrant

Sv: anmäla i tävlingsdatabasen

Du ska följa proppen.
Ska ni betala vid TDB så ska du sätt in pengarna på Bankgirot (se under "min ekonomi" när du loggat in) och märka betalningen med din personliga ocr, undrar du vad den är kan du se även den under "min ekonomi" när du loggat in.

Var det tillräckligt noggrant ? ;)

japp men som på denna tävlingen där det står att vid onlineanmälan görs betalningen på nätet så skall jag göra som ovanståeende. jag fattar XD

men hur gör man med själv betalningen? jag satte in 500 kr på min sida så jag har 500 kr när jag går in på "min ekonomi". Men tävlingen på 120 kr är ju fortfarande obetald står det, hur får man över pengarna till själva tävlingen? har letat som en idiot, antingen är jag riktigt trög eller så är det väldigt komplicerat :o snälla hjälp mig!

Det dras automatiskt så man behöver bara se till att ha tillräckligt med pengar.

hur lång tid tar det innan pengarna syns?
Satte in pengar igår men dem syns inte :S

Du ska följa proppen.
Ska ni betala vid TDB så ska du sätt in pengarna på Bankgirot (se under "min ekonomi" när du loggat in) och märka betalningen med din personliga ocr, undrar du vad den är kan du se även den under "min ekonomi" när du loggat in.

Var det tillräckligt noggrant ? ;)

Jo man ska följa proppen och även betala de 10 kronor extra som de snuvar oss på. surt. :/

Alltså nu måste jag fråga... Om det t.ex. står att man ska betala 1110kr, ska man då sätta in 1120kr för att komma upp i fullt belopp? Med tanke på dom där sista 10kr som ska betalas.. Eller räknas dom in i beloppet som det står att man ska betala?

Haha luddigt blev det.. Hoppas nån förstår ;)

Såhär är det. Vi säger att du ska anmäla dig till en dressyrklass som kostar 200 kronor, då får du betala 210 kronor.
Det står alltså i databasen att du ska betala 210 kronor, detta står dock inte i proppen. 200 går till klubben och de där 10 extra kronorna roffar förbundet åt sig!

Så som i ditt exempel ska du betala 1110 kronor (Detta innbeär alltså att tävlingen kostar 1100, och med den extra avgiften på 10 kronor blir summan som du ska betala 1100:-...)

Tack för svaret. Funderade mest på om "systemet" räknade med den där extra tian eller inte, men mamma sa sen att den var medräknad också. Vore lite dumt att betala in för lite :p

Tack för svaret. Funderade mest på om "systemet" räknade med den där extra tian eller inte, men mamma sa sen att den var medräknad också. Vore lite dumt att betala in för lite :p

Systemet anger rätt summa så det behöver du inte fundera över.

http://www.namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=2407

Tävlingsdatabasen måste ändras - bort med avgiften

Insamlingen har 112 Underskrifter!

Denna namninsamling med underskrivet kommer att skickas till SvRf.
Genom att skriva under kan vi stoppa det nya systemet där en extra avgift på 10 kronor tillkommer per anmälan.
Dessutom får Ridsportförbundet ränta på de pengar vi sätter in på kontot i Tävlingsdatabasen.

10 kronor per anmälan kan låta litet, men tävlar man varje helg blir det en hel del pengar som man kan ha bättre nytta för. Vi kräver att avgiften tas bort.

Förbundet får redan tillräckligt med pengar av tävlingrsyttarna, nu har man alltså smygit in ännu en avgift för att tjäna pengar genom det nya systemet Tävlingsdatabasen.
Som det ser ut går fler och fler klubbar över till det nya systemet, vilket inte ger oss tävlingsyttare något annat val än att använda systemet för att anmäla till tävling.

:bump:

Liknande trådar

Övr. Hund Hoppas att jag finner svar här inne på bukefalos och att någon snäll hundmänniska kan hjälpa mig. Det är så att jag har tränat...
Svar
3
· Visningar
912
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka