Anmälan utgår kl 18.00....

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Scottsman
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 37
  • Visningar Visningar 2 721
S

Scottsman

Nu får man var extra uppmärksam när man anmäler. Numera är det klockslag som gäller efter detta är det efteranmälan. Råkade ut för detta då jag lite hastigt sett att anmälan gick ut den 8:e och jag gick in på sidan för att anmäla kl 19.00 efter avverkad ridtur. Tji fick jag. Det gick inte anmäla längre. Regler är ju till för att följas men det vore väl kanske lite mer praktiskt om det var hela dagen som gällde då behövde man ju inte fundera på tidslag.

Sv: Anmälan utgår kl 18.00....

Det är inte bara numera, det har varit kl 18 som gällt (enl TR I) länge.

Däremot har jag varit med om att vissa tävlingar m internetanmälan har haft midnatt som gräns, är det det som har ändrats?

Där ser man...:( det hade jag ingen aning om. Borde kanske skaffa sig ett färskare TR om man nu orkar läsa igenom det.

det brukar vara lite olika på vissa tävlingar, tror jag har anmält efter kl 18 och ändå kommit med, men de är ju bäst att va på den säkra sidan.

Man behöver ju inte vänta till sista dagen att anmäla sig heller ;).

Har man mycket anmälningar så stänger man så fort det går, ju mindre behöver man ev lotta bort.

Har TR från 1996 liggande här, redan då var det 18.00 som gällde... så har du ett ännu äldre där det inte står så, så är det nog på tiden att du skaffar ett nytt.

Senast ändrad av en moderator:

När arrangören lägger upp internetanmälan så kan man välja vilken tid som anmälan skall stängas. En del väljer att följa TR (alltså stänga kl 18.00) andra väljer midnatt.

På vår senaste tävling så valde jag att stänga kl 18.00 - jag har inte haft hand om tävling med internetanmälan tidigare så jag visste inte att praxis här i Skåne vara att stänga vid midnatt - alltså fick jag en hel del samtal ang att det inte gick att anmäla, och alla var inte så trevliga. Jag kan dock säga att är man bara trevlig när man ringer så kan jag tänka mig att ta en anmälan via tex mail, men är man otrevlig så går det tyvärr inte (så orättvis är jag...)

när man anmäler via Equipe så brukar anm tiden gå ut kl 23-00
men jag visste inte att den kunde va kl 18 men de va bra att veta!

Nu får man var extra uppmärksam när man anmäler. Numera är det klockslag som gäller efter detta är det efteranmälan. Råkade ut för detta då jag lite hastigt sett att anmälan gick ut den 8:e och jag gick in på sidan för att anmäla kl 19.00 efter avverkad ridtur. Tji fick jag. Det gick inte anmäla längre. Regler är ju till för att följas men det vore väl kanske lite mer praktiskt om det var hela dagen som gällde då behövde man ju inte fundera på tidslag.

Fast rent teoretiskt kan man inte anmäla så sent ändå. Betalningen ska vara inne senast den dagen enl TR. :devil:

Att det sen inte fungerar i praktiken är en annan grej.

nej var för skulla jag mena det, kl 18.00 den utsatta dagen så klart com det står i TR.

Har man lite dåligt med anmälningar så håller man anmälningarna öppet lite längre utan att ta ut efter anmälningsavgift, det finns alltid de som kommer på liiite sent att de var ju sista anmälningsdagen idag/igår.

Sen är det ju inte alla tävlingar som vill ha förskottsbetalning heller. Väldigt få här faktiskt, oftast är det på plats som gäller.

nej var för skulla jag mena det, kl 18.00 den utsatta dagen så klart com det står i TR.

Har man lite dåligt med anmälningar så håller man anmälningarna öppet lite längre utan att ta ut efter anmälningsavgift, det finns alltid de som kommer på liiite sent att de var ju sista anmälningsdagen idag/igår.

För i Skåne är det klubbar som börjat stänga innan utsatt tid för att de har fullt. Nu blev det liv så förhoppningsvis fortsätter det inte. Därav min fråga..

Sen är det ju inte alla tävlingar som vill ha förskottsbetalning heller. Väldigt få här faktiskt, oftast är det på plats som gäller.

Tvärtom här. Ingen betalning i tid= efteranmäld. Dubbel avgift eller så får du inte vara med. :crazy:

Någon enstaka tar betalt på plats.

Det har de börjat med häromkring men då står det i proppen att det kommer sätangas när det är fullt "först till kvarn", någon ponny tävling var det nyss som stängdes tre veckor innan anmälnsingstiden utgång.

"Först till kvarn" varianten tycker jag är bra, både för arrangör och oss tävlande, är man tidigt ute och har planerat sin tävlingsäsong så är det väldigt tråkigt att bli bortlottad medans någon anmält sig flera veckor efter kommit med istället.

Krångligt och börkigt tycker jag. speciellt om man måste lotta bort ekipage eller om tävlingen blir inställd.

"Först till kvarn" varianten tycker jag är bra, både för arrangör och oss tävlande, är man tidigt ute och har planerat sin tävlingsäsong så är det väldigt tråkigt att bli bortlottad medans någon anmält sig flera veckor efter kommit med istället.

Fast det tycker inte jag. Uselt! :crazy:
Det innebär att jag måste anmäla till en massa tävlingar sen får vi se vad det blir och vilka hästar som startar. (Så gör en del idag...)
Fast häromkring är det snarare en tendens tvärtom, dvs man låter ordinarie anmälan vara så sent om en vecka innan. :D

Det är ju uppenbart så att det varierar runt om i landet. Här omkring är det numera betalning på plats som är det vanligaste. Det verkar ju lite svårt att planera tävlingar om det är först till kvarn som gäller. Men är det för många anmälda så kanske det inte finns något alternativ.

Man får väl börja vara ute i mer god tid i fortsättningen. Tyvärr verkar det som det blir färre tävlingar att välja på och då blir det ju ännu viktigare.

Först till kvarn är inte godkännt enl TR. Har varit på en hel del möte med distriktet och dikuterat detta med olika personer och klubbar. Man måste vänta tills kl 18 innan man stänger, sedan lotta.

Vår klubb stängde i sommras kl 18 då klassen var full och tog inte med de som inte betalt i tid.

Hua vad vi blev utskällda. Med många olika anledeningar:
Banken hade gjort fel.
Brukar alltid betala på plats mm
(fast det stod i proppen ang betalning)

Jag brukar anmälla 23.50 och det går bra mm

Det var väl en stor ponnytävling som körde "först till kvarn" och om jag inte är helt fel ute så hade den arrangerande klubben pratat med förbundet om detta (att det var ok).

Annars så gäller det som står i TR, har man några andra regler för sin anmälan måste det framgå i propositionen (jag har ringt till förbundet och frågat). Dock så är det ju massor med klubbar som frångår TR utan att det framgår i propositionen...

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 421
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Geologins dag - Fråga en geolog

Hund, Katt, Andra Djur