Bukefalos 28 år!

Annan häst i hage som jag betalar för.

@palle då återstår som sagt vad som står i TS kontrakt. Jag tror inget sånt finns i dennes kontrakt som gör att TS kan åberopa ngt och därmed måste släppa ngn egen irritation osv eftersom inget sånt finns avtalat vad det verkar. Men skulle gärna efterlysa lite respons från TS utifrån hur det gick att kolla själva kontraktet och återkomma om det osv.

vad stod det uttryckligen i ditt kontrakt, bortsett från dina ögon och tolkning av hur det sköttes och tedde sig?
 
@mackan
Avtalet är nu kontrollerat och jag har talat med stallägaren. Jag betalade vid inflytt deposition, separata summor för box, hage samt för nycklar till anläggningen. Depositionen avser den hage jag fått tilldelad och att den mockas ur vid permanent flytt. Jag tog upp med stallägaren att jag inte tycker det är ok att ska hålla efter hage och tvingas mocka ur efter att hon lånat ut den i "andrahand". Vi kom fram till att skadan redan är skedd och att den andra hästen får stå där fram till betesläpp 1 juni, och därefter skall hagen mockas ur av den nyinflyttade hästägaren.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp