Annan sadel än engelsk med bom? AR?

sanio

Trådstartare
Är ute efter en sadel. Kankse en AR sadel eller annat. Till grov Haflinger utan manke... Männsika med dålig balans. :)

HAr en bomm fri nu som hela tiden åker runt och en dåligt sittande allround sadel.

Sv: Annan sadel än engelsk med bom? AR?

Westernsadel är inte ett alternativ, eller distanssadel, eller westernsadel utan horn? =)

Jag har precis samma problem.
Har precis fått tag på en Barefoot westensadel (bomlös).
Väntar bara på ett passande framvalv..

Sen kan jag komma med en rapport ;)

Har provat sadeln med befintligt framvalv med. Måste säga att jag är nöjd med storleken på sadeln.
Fast att flingan har kort rygg, ligger sadeln bra. Den åker inte fram och ligger på skulderpartiet, vilket alla mina andra testade sadlar(tre free bomlös + sadlar med bom) har gjort. Och den ligger inte för långt bak heller, utan helt perfekt.

Star Trekk Espaniola är en väldigt trevlig sadel :)

Har ridit i en sån och jag bara älskar den och den ligger väldigt bra på häst med form som en tunna och liten/ingen manke...

Jag är själv i valet och kvalet att köpa mig en sån, men mitt största problem är att jag tycker den är så ful.. :o

Men eftersom min rumpa och även hästen älskar den så kommer det nog att bli en sån ändå :)

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 915
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Efter att ha bott i USA i 9 månader har jag lärt mig mångabegrepp på engelska! Jag tänkte dela med mig av dem då jag önskar att jag hade...
Svar
0
· Visningar
4 643
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 344
Senast: lillamy73
·
Ridning För en tid sedan fick jag en förfrågan om jag kunde tänka mig att provrida en ponny för de ville se om han kunde gå under ryttare över...
Svar
7
· Visningar
1 620

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka