Annonser från Criteo

Hedinn

Trådstartare
Moderator
Har lagt märke till att det inte längre bara är Google-annonser på sidan sen en tid tillbaka. Inget fel i det, problemet är bara att de så kallade ”riktade” annonserna från Criteo är totalt värdelösa. Allt de visar är damunderkläder från ett specifikt företag, som jag inte handlat hos. Och jag känner folk som får upp samma reklam på andra sajter, som definitivt inte är intresserade av den typen av damunderkläder som visas. :)

Så företaget verkar inte ha den blekaste koll på vad de sysslar med, och även om man stänger av dem dyker de upp igen en tid senare (stänger alltså av annonser från Criteo helt), utan att jag har rensat cookies eller bytt enhet.

Det kanske bara är jag som är överdrivet känslig (eller väldigt utbildningsskadad), men ett företag som inte kan rikta annonser till varken mig eller innehållet på sajten känns spontant som att det kanske inte är optimalt att ta in annonser från.

Jag uppskattar dem i alla fall inte, och ville meddela hur det ser ut ifall ni inte har koll. Men jag kan ju vara ensam om det eller det finns andra anledningar till att behålla dem och då överlever jag att gå in och stänga av dem en gång i månaden eller så. ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp