annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Hingst, född 1999, 146 cm
(beskrivning om hästen och dess meriter)
Vann även George Prince of Wales Cup år 1982 och 1987. "

Ehhh bara jag som inte riktigt får ihop det där? :idea:
Oj! :o Tack för att du skrev det! Det var faktiskt jag som la ut annonsen. Orkar inte skriva allt, så har bara klippt och klistrat in. Så en del utav texten saknas. Är nu åtgärdat :angel: :up: Det var hans morfar som vann -82 och -87 :angel:
 
Oj! :o Tack för att du skrev det! Det var faktiskt jag som la ut annonsen. Orkar inte skriva allt, så har bara klippt och klistrat in. Så en del utav texten saknas. Är nu åtgärdat :angel: :up: Det var hans morfar som vann -82 och -87 :angel:
*fniss* Det här har jag väntat på, att nån aktiv bukare ska hamna i den här tråden... ;)
DIN annons var väl inte heller den värsta, med lite fantasi kunde man ju räkna ut sambandet, men som spekulant uppskattar man väl en korrekt annons då man tänker att det ger en korrekt utförd affär.
 
*fniss* Det här har jag väntat på, att nån aktiv bukare ska hamna i den här tråden... ;)
DIN annons var väl inte heller den värsta, med lite fantasi kunde man ju räkna ut sambandet, men som spekulant uppskattar man väl en korrekt annons då man tänker att det ger en korrekt utförd affär.
Haha, ja jag har också väntat på det. :D Trodde dock aldrig att det skulle vara jag :o
Jag har iallafall lärt mig att alltid läsa egenom texten hädanefter innan jag skickar :angel: Var väl lite tankspridd när jag gjorde den. Är ivf tacksam över att jag läste om det här så jag kunde rätta till mitt slarv :up:;)
 
Vad sägs om en häst med rörelsestörning för endast en miljon?
Någon?


"Pris: 1 000 000 kr
e. Alligator Fontaine u. Irländskt sto plac 140 helsyster med Mr. Springfild (4:a i OS i Aten 2004) Mankhöjd 170 cm.
Köpte Alle som treåring, visat fantisk hoppkapacitet men vid ökad träning också tyvärr en svårdefinierad rörelsestörning som förhindrat utveckling och tävling. Hästen är inte halt, men känns då och då ojämn i steget och har svårt att sätta under sig och bygga muskler. Har trots en del veterinära utredningar ej kommit till rätta med grundorsaken. Med ändrade familjeförhållanden och tappad gnista tänker jag mig nu att låta någon som orkar ta tag i detta och ge hästen den chans han så väl förtjänar. Det måste vara någon med extrem känsla och stor kunnighet men som också har de rätta kontakterna och ekonomiska förutsättningar och tiden till att satsa. Goda referenser krävs! Hästen säljs i befintligt skick, inga garantier ges, han är försäkrad utan reservationer, både liv och vet. Ring! Svarar ej på mail eller sms!"
 
La upp ett ridtäcke häromdagen. Nytt i påsen. Jag gav 250 i butiken jag köpte det i.
Nån upplyste "De kostar 200kr på Ullared"
Mitt svar: "Då får man väl åka dit om man vill"

Måste folk alltid envisas skriva ut vad saker kostar i nypris i andra butiker. Är bara löjligt.
 
La upp ett ridtäcke häromdagen. Nytt i påsen. Jag gav 250 i butiken jag köpte det i.
Nån upplyste "De kostar 200kr på Ullared"
Mitt svar: "Då får man väl åka dit om man vill"

Måste folk alltid envisas skriva ut vad saker kostar i nypris i andra butiker. Är bara löjligt.
Bör tilläggas. La ut det för 200 kr. Så skiter väl i om Gekås tar 200 kr. Kostar lika mycket till att åka dit ;)
 
Men eller hur. Eller kommentera: åh vad fin synd att (infoga valfri anledning till varför man inte kan köpa)
:meh:
Eller när man t.ex säljer ett träns för 2000kr och får detta mejlet...
- Vill du sälja det för 1000kr?
- Nej.
- Ååh va synd! Jag har ju inte så mycket pengar!

Nähe? Och? Ska man agera någon slags välgörenhet?
Och varför bemödar man sig ens att svara på en annons på en vara som man inte ens har råd med :banghead:
 
Jag förstår inte vitsen att gilla en annons, tänker då på annonser på fb. Vad tusan har man för nytta av att folk gillar annonsen men inte köper? :confused:
För att då delas det vidare, man har vänner som skulle kunna vara intresserade, och man pallar inte hålla på och tagga :p Måste bara tillägga att jag tror inte att jag själv har gillat någon annons men kan iaf tänka mig en orsak :D
 
"Vi är en familj som letar efter två hästar att ha på foder till våran 3-åriga dotter. Hästarna ska vara snälla och trygga i all hantering. Som mamma har jag stor kunskap inom häst och har ridit i många år. Hade varit kul med en mor och en dotter häst, islandshäst kanske??Men inget måste.Det viktiga är att hitta en häst till vår dotter"

Ehhh... Hoppas verkligen att dom glömt en 1:a och dottern egentligen är 13 år
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp