Annonsera mera del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Där ser man
 

Bifogade filer

  • Skärmavbild 2018-02-17 kl. 20.51.51.png
    Skärmavbild 2018-02-17 kl. 20.51.51.png
    1,5 KB · Visningar: 163
"Någon som skulle kunna tänka sig att vara fodervärd? Pma för mer info!"

Skrivet i en allmän köp- och säljgrupp på fb, ingen bild eller något. Svårt att veta om man är intresserad utan att veta vad man skulle vara fodervärd åt. ;)
Med tanke på hur många som vill vara fodervärd så får annonsen säkert massor med svar:o
Men hälften kanske inte är intresserade av den aktuella hästen:D om den ens är en häst :meh:
 
En som söker delfodervärd som kan rida hennes 31 åriga häst 2-3 gr i veckan. Sett den även ligga ut för salu/fodervärd tidigare år. Tycker den ser lite skröplig ut. Räcker det inte att hon själv rider den om den nu "måste" ridas och inte får gå i pension..Hästen kanske är pigg av sig men mår säkert lika bra av att få gå i pension som 31 åring..
 
Förresten, är det bara jag som stör mig på folk som beskriver sina hästar som multitalanger för att dom är bra på dressyr och hoppning? Dubbeltalang heter det. Hade den även gått tex fälttävlan så fine, multi.
 
En som söker delfodervärd som kan rida hennes 31 åriga häst 2-3 gr i veckan. Sett den även ligga ut för salu/fodervärd tidigare år. Tycker den ser lite skröplig ut. Räcker det inte att hon själv rider den om den nu "måste" ridas och inte får gå i pension..Hästen kanske är pigg av sig men mår säkert lika bra av att få gå i pension som 31 åring..
Ju äldre häst, desto viktigare att den inte blir stående.
Sedan kan det säkert vara minst lika bra för hästen att motioneras/promenera utan ryttare som med ryttare.
 
Ju äldre häst, desto viktigare att den inte blir stående.
Sedan kan det säkert vara minst lika bra för hästen att motioneras/promenera utan ryttare som med ryttare.

Har själv haft äldre hästar som mått jättebra av att få gå i pension och stora hagar. Denna personen verkar genom sina annonser ej vilja ha kvar sin häst egentligen men har ej blivit av med den.
 
Har själv haft äldre hästar som mått jättebra av att få gå i pension och stora hagar. Denna personen verkar genom sina annonser ej vilja ha kvar sin häst egentligen men har ej blivit av med den.
Men då är det väl jättebra att personen istället kan tänka sig en delfodervärd istället för att typ slakta eller skänka bort hästen? Jag förstår inte problemet.

Att den ser "skröplig" ut behöver ju inte säga något om hur den mår. Vissa hästar börjar ju svanka lite och blir gråhåriga innan de fyllt 20.

Och, jo. Det finns många äldre hästar som mår bäst, både fysiskt och mentalt, av att röra på sig mer än de gör i en hage.
 
Har själv haft äldre hästar som mått jättebra av att få gå i pension och stora hagar. Denna personen verkar genom sina annonser ej vilja ha kvar sin häst egentligen men har ej blivit av med den.

Det är rätt vanligt att hästar mår bra av att hållas igång på rätt sätt när de blir gamla. Många tacklar av och blir gamla sas när de ställs av.
Jag ställer aldrig av en så gammal häst. Yngre kan jag ställa av. Men gamla vill jag behålla så fräscha som möjligt. Då får de sin sjukgymnastik.
 
Men då är det väl jättebra att personen istället kan tänka sig en delfodervärd istället för att typ slakta eller skänka bort hästen? Jag förstår inte problemet.

Att den ser "skröplig" ut behöver ju inte säga något om hur den mår. Vissa hästar börjar ju svanka lite och blir gråhåriga innan de fyllt 20.

Och, jo. Det finns många äldre hästar som mår bäst, både fysiskt och mentalt, av att röra på sig mer än de gör i en hage.

Håller inte med dig men vi alla tycker olika. Att anpassa efter hästen är a och o och ni känner inte till hästen vilket gör att ni svarar efter ert egna tycke och tänk.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
160
· Visningar
7 301
Senast: Lilla
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
11 12 13
Svar
253
· Visningar
5 930
Senast: farin
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
25
· Visningar
1 558
Senast: Sasse
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
73 74 75
Svar
1 487
· Visningar
59 738

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp