Bukefalos 28 år!

Annonsera mera del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Drömmer du om att rida genom landskapet på en gudarlig svart arabisk hingst? Här är drömhästen för dig. XXX är född med en stjärngodd stamtavla och i sig är en mycket speciell stjärna, vacker svart och dekorerad med sin egen vita stjärna i pannan.
XXX har presenterats på National Show for Arabs och gjorde 40,5 poäng. Han är van vid hantering och går rakt in i släpvagn, handel och lugn.
Hans rörelse är allt du kan förvänta dig av en högkvalitativ häst, med sin svans upp och en elegant kroppsbyggnad. Inblick i hans intelligenta ögon verkar han full av visdom och kunskap, långt bortom hans ålder. Han har massor av karisma och en fantastisk lugn utstrålning. Hans farfar var Vervaldee, som själv befinner sig i Versace, och farfar var den speciella och unika hingsten Nafal, som är den trefaldiga guldmedaljvinnaren. Även om 2018 kanske inte är hästens år, kan det definitivt vara året för din häst, och XXX är bara hästen du har drömt om. Han kommer att vara din troskompis hela livet, och han är redo att börja vidareutbildning.


Förutom att hela annonsen är skriven på konstig svenska och med underligt stavade ord så hakar jag upp mig på att hingsten ska vara min troskompis hela livet, det känns lite för kinky för min smak.

Jag tror att det skulle vara helt gudarligt att äga just den hästen! Med eller utan trosor. :love:
 
Drömmer du om att rida genom landskapet på en gudarlig svart arabisk hingst? Här är drömhästen för dig. XXX är född med en stjärngodd stamtavla och i sig är en mycket speciell stjärna, vacker svart och dekorerad med sin egen vita stjärna i pannan.
XXX har presenterats på National Show for Arabs och gjorde 40,5 poäng. Han är van vid hantering och går rakt in i släpvagn, handel och lugn.
Hans rörelse är allt du kan förvänta dig av en högkvalitativ häst, med sin svans upp och en elegant kroppsbyggnad. Inblick i hans intelligenta ögon verkar han full av visdom och kunskap, långt bortom hans ålder. Han har massor av karisma och en fantastisk lugn utstrålning. Hans farfar var Vervaldee, som själv befinner sig i Versace, och farfar var den speciella och unika hingsten Nafal, som är den trefaldiga guldmedaljvinnaren. Även om 2018 kanske inte är hästens år, kan det definitivt vara året för din häst, och XXX är bara hästen du har drömt om. Han kommer att vara din troskompis hela livet, och han är redo att börja vidareutbildning.


Förutom att hela annonsen är skriven på konstig svenska och med underligt stavade ord så hakar jag upp mig på att hingsten ska vara min troskompis hela livet, det känns lite för kinky för min smak.
Är det inte ett par tjejer som skriver den typen av annonser om araber med jämna mellanrum? Nån sorts försäljningsstall.
 
Är det inte ett par tjejer som skriver den typen av annonser om araber med jämna mellanrum? Nån sorts försäljningsstall.

Om jag hittar rätt så verkar säljaren egentligen vara från danmark så vissa grejer kanske blir lite språkfel, men tänkte först på den där som skriver låånga annonser fulla med stjärnor och annat fjoll:eek:
Undra om alla arabmänniskor vill vara poeter? :angel:
 
Drömmer du om att rida genom landskapet på en gudarlig svart arabisk hingst? Här är drömhästen för dig. XXX är född med en stjärngodd stamtavla och i sig är en mycket speciell stjärna, vacker svart och dekorerad med sin egen vita stjärna i pannan.
XXX har presenterats på National Show for Arabs och gjorde 40,5 poäng. Han är van vid hantering och går rakt in i släpvagn, handel och lugn.
Hans rörelse är allt du kan förvänta dig av en högkvalitativ häst, med sin svans upp och en elegant kroppsbyggnad. Inblick i hans intelligenta ögon verkar han full av visdom och kunskap, långt bortom hans ålder. Han har massor av karisma och en fantastisk lugn utstrålning. Hans farfar var Vervaldee, som själv befinner sig i Versace, och farfar var den speciella och unika hingsten Nafal, som är den trefaldiga guldmedaljvinnaren. Även om 2018 kanske inte är hästens år, kan det definitivt vara året för din häst, och XXX är bara hästen du har drömt om. Han kommer att vara din troskompis hela livet, och han är redo att börja vidareutbildning.


Förutom att hela annonsen är skriven på konstig svenska och med underligt stavade ord så hakar jag upp mig på att hingsten ska vara min troskompis hela livet, det känns lite för kinky för min smak.
Undrar också om hästens farmor varit ute och rumlat eftersom det finns två potentiella "farfar" att välja på. Eller kanske ett samkönat förhållande a' la' hästversionen, två farfar men ingen farmor?
 
I en köp & säljgrupp för hästprylar på fejan så har en tjej lagt upp en annons på ett par Roeckl-handskar. Handskarna är så slitna så det nästintill är hål på flera ställen. Det är liksom bara väven under som är kvar. Enligt säljaren ser det dock värre ut än vad det är och 150 kr ska hon ha för dem. :cool:
Flera har kommenterat att hon nog bör slänga dem istället och då har tjejen skrivit ett snäsigt svar om att om man inte är intresserad så behöver man inte svara på hennes annons :grin:
 
"Vi väljer att sälja henne som avelssto då vi misstänker att det inte står rätt till med hennes rygg! Menar nu inte att det behöver vara något större problem, men vi känner att det skulle behöva utredas.
Om det visar sig att det inte är något fel så har man en tävlingsponny med oerhört mycket potential!"

Möjligt, men om det visar sig att det ÄR något som är fel då?:cautious:

Ta reda på sånt innan du säljer för bövelen:rage:
 
Äntligen kan jag sluta leta! På Hästnet säljs ett sto med "utvecklingsgaranti på gångarterna". Hästen står i Norrbotten och jag bor i Småland. Men jag tror det kan vara värt en resa.
Sen kan jag inte för mitt liv begripa vad annonsören egentligen menar. Det skulle kunna vara utvecklingsbara, men det är ju felstavning De Luxe.
 
"Vi väljer att sälja henne som avelssto då vi misstänker att det inte står rätt till med hennes rygg! Menar nu inte att det behöver vara något större problem, men vi känner att det skulle behöva utredas.
Om det visar sig att det inte är något fel så har man en tävlingsponny med oerhört mycket potential!"

Möjligt, men om det visar sig att det ÄR något som är fel då?:cautious:

Ta reda på sånt innan du säljer för bövelen:rage:
Nyfiken här, kan man ens sälja skadade hästar? Finns det någon som skulle vilja ha en sådan häst eller beror det på skadan?
 
Om jag hittar rätt så verkar säljaren egentligen vara från danmark så vissa grejer kanske blir lite språkfel, men tänkte först på den där som skriver låånga annonser fulla med stjärnor och annat fjoll:eek:
Undra om alla arabmänniskor vill vara poeter? :angel:

Jo, ibland undrar man ju... speciellt när kraken på bild verkligen inte stämmer med beskrivningen :D

/arabhästnörden ;)
 
Äntligen kan jag sluta leta! På Hästnet säljs ett sto med "utvecklingsgaranti på gångarterna". Hästen står i Norrbotten och jag bor i Småland. Men jag tror det kan vara värt en resa.
Sen kan jag inte för mitt liv begripa vad annonsören egentligen menar. Det skulle kunna vara utvecklingsbara, men det är ju felstavning De Luxe.
Pja, om hästen är en symaskin så kanske de inte kan bli sämre? :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
3 091
Senast: Halcyon
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
22
· Visningar
1 240
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
68 69 70
Svar
1 387
· Visningar
54 914
Senast: Scandi
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
2 123
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp