Annonsera mera hundar 2

Ligger dobbiskull ute där tiken har 18 syskon (kombinationen är gjord 3 gånger).

*De är bara 4 st som är röntgade varav 3st har C+D.
*Har gjort MH. Yngsta gänget är 4 i år så..
*5 st är redan döda enligt avelsdata varav 3 ur sista kullen (av 4).

Och så undrar folk varför jag inte har ny valp än 🙄
 
Ligger dobbiskull ute där tiken har 18 syskon (kombinationen är gjord 3 gånger).

*De är bara 4 st som är röntgade varav 3st har C+D.
*Har gjort MH. Yngsta gänget är 4 i år så..
*5 st är redan döda enligt avelsdata varav 3 ur sista kullen (av 4).

Och så undrar folk varför jag inte har ny valp än 🙄
2 st gjort MH ska det stå. Var lite snabb i tanken där.
 
Screenshot_20240319_192754_Messenger.jpg
 
Vad vill man uppnå med den här mixen av hund :cautious:

Klippt ur annons på blocket;

Mor: German Shepherd mix med Norwegian Elkhound, Siberian Husky, Czechoslovakian Vlcak, Belgian Sheepdog, Samoyed.

Far: Siberian Husky mix med German Shepherd, Alaskan Malamute, Czechoslovakian Vlcak.
 
Vad vill man uppnå med den här mixen av hund :cautious:

Klippt ur annons på blocket;

Mor: German Shepherd mix med Norwegian Elkhound, Siberian Husky, Czechoslovakian Vlcak, Belgian Sheepdog, Samoyed.

Far: Siberian Husky mix med German Shepherd, Alaskan Malamute, Czechoslovakian Vlcak.
Jag tvivlar alltid när folk börjar rabbla upp en massa raser som inte "vanligtvis finns i blandrasmarknaden". Jag tror de i 98% av fallen tittar på sina hundar, ser ett drag här och där och hittar på något som låter häftigt.

Edit; jag skulle tänka att det eventuellt rör sig om en husky/schäfer eller något. Alternativt har man gjort ett sådant där DNAtest på en okänd blandis.
 
Så himla intressant att det bara är i Sverige jag fått och hört kommentarer som ”tänk på allergikerna” när man rör sig med hundar i offentlig miljö. När jag bott eller rest utomlands är det aldrig någon som sagt just det som argument. Finns väl allergiker även utomlands?
Tycker det är någon slags extrem rädsla för pälsdjur här.
Tror mest att det beror på att organisationen varit framgångsrik i sitt lobbyarbete.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och ska semestra i Sverige i år och det med tält. Det blir premiär för mig men det finns säkert flera vana campare här :). Jag har...
Svar
7
· Visningar
608
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
4 320
Senast: Farao
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 277
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hur har ni har tvåhundsägare vars partner inte delar hundintresset "fått igenom" skaffandet av en andra hund? Jag skulle så gärna ha en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
5 921
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp