Annonsera mera hundar 2

Två olika annonser:

”hunden vill para sig!
Det är dags för våran lilla Leo som är 1,5 år att para sig med tik! Leo är en shih tzu och full vaccinerat .”

”Hane sökes!
Jag är en staffe tik som är mitt i mitt löp. Jag undrar om det finns nån fin hane, som kanske skulle vilja komma och kela lite nu närmaste tiden. Jag är inte kräsen, utan kan tänka mig även andra raser i lagom storlek.”


Får hoppas de hittar varann :up:
 
Två olika annonser:

”hunden vill para sig!
Det är dags för våran lilla Leo som är 1,5 år att para sig med tik! Leo är en shih tzu och full vaccinerat .”

”Hane sökes!
Jag är en staffe tik som är mitt i mitt löp. Jag undrar om det finns nån fin hane, som kanske skulle vilja komma och kela lite nu närmaste tiden. Jag är inte kräsen, utan kan tänka mig även andra raser i lagom storlek.”


Får hoppas de hittar varann :up:

Riktiga meriter här, vaccination och råkar vara i löp!
 
Ett helt gäng tikar att para samtidigt och har inte ens försökt hitta hane tidigare? Lite krav har han iallafall, men med tanke på att det är bulldogg och vilken grupp det ligger i så är de kraven för att få fram så extremt som möjligt
IMG_6910.jpeg
 
Två olika annonser:

”hunden vill para sig!
Det är dags för våran lilla Leo som är 1,5 år att para sig med tik! Leo är en shih tzu och full vaccinerat .”

”Hane sökes!
Jag är en staffe tik som är mitt i mitt löp. Jag undrar om det finns nån fin hane, som kanske skulle vilja komma och kela lite nu närmaste tiden. Jag är inte kräsen, utan kan tänka mig även andra raser i lagom storlek.”


Får hoppas de hittar varann :up:
Ja kamphundar behövs det verkligen fler av.
 
Såg världens snyggaste hund idag men självklart var den tvungen att flytta till landet där den skulle få springa fritt det är ju det allra viktigaste inte att föraren är kapabel att ge hunden det den behöver utan att hunden ska bo i hus :)
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20240322_123245_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20240322_123245_Samsung Internet.jpg
    117,6 KB · Visningar: 121
Ett helt gäng tikar att para samtidigt och har inte ens försökt hitta hane tidigare? Lite krav har han iallafall, men med tanke på att det är bulldogg och vilken grupp det ligger i så är de kraven för att få fram så extremt som möjligt
Visa bifogad fil 141660

Låter som dom beskriver s.k exotics.

Såg världens snyggaste hund idag men självklart var den tvungen att flytta till landet där den skulle få springa fritt det är ju det allra viktigaste inte att föraren är kapabel att ge hunden det den behöver utan att hunden ska bo i hus :)

Jag är faktiskt lite trött på denna fördomen i hundvärlden att folk som inte bor ute på landet med stort hus och trädgård kan inte ha en aktiv hund och att lägenhet = inaktiv ägare. Nytt för mina föräldrar som hade två Border Collies men var aktiva med vallning på en gård och på brukshundklubben medan dom bodde i lägenhet.
 
Låter som dom beskriver s.k exotics.



Jag är faktiskt lite trött på denna fördomen i hundvärlden att folk som inte bor ute på landet med stort hus och trädgård kan inte ha en aktiv hund och att lägenhet = inaktiv ägare. Nytt för mina föräldrar som hade två Border Collies men var aktiva med vallning på en gård och på brukshundklubben medan dom bodde i lägenhet.
Ja håller med dig särskilt när det i 90 procent av fallen är det enda kravet på den nya ägaren.
Tycker även det är lite skrattretande att aå många hundar kräver att ha eget hus medans rätt många människor varken har råd eller möjlighet till ett eget hus.
 
Jag är faktiskt lite trött på denna fördomen i hundvärlden att folk som inte bor ute på landet med stort hus och trädgård kan inte ha en aktiv hund och att lägenhet = inaktiv ägare. Nytt för mina föräldrar som hade två Border Collies men var aktiva med vallning på en gård och på brukshundklubben medan dom bodde i lägenhet.
Håller med till 150%.
Själv hade jag Setter som jag jagade med och tävlade lydnad med, när jag bodde i lägenhet i stan 🤷‍♀️
 
Låter som dom beskriver s.k exotics.



Jag är faktiskt lite trött på denna fördomen i hundvärlden att folk som inte bor ute på landet med stort hus och trädgård kan inte ha en aktiv hund och att lägenhet = inaktiv ägare. Nytt för mina föräldrar som hade två Border Collies men var aktiva med vallning på en gård och på brukshundklubben medan dom bodde i lägenhet.
Visst är det trams. Mina hundar har alltid bott i lägenhet med mig och jag skulle vilja säga att vi har legat snäppet högre i aktivitet än medelhundägaren, jag förstår verkligen inte varför det ena skulle förta det andra.

Här i landet är det en sådan etablerad fördom att det, trots att det lobbas för "adopt don't shop", i princip är omöjligt för en helt normal vardagsmänniska/familj att ta emot en hund från en rescue. Man får inte jobba (om det inte är hemifrån), inte ha barn eller andra husdjur och dessutom måste man ha en stor trädgård som är inhägnad med staket som är minst 6ft högt. Detta i princip oberoende på om du är intresserad av en kanintax, malteser eller husky, typ. 😅
 
Sedan kan det givetvis finnas andra anledningar för att en hund inte passar i lägenhetsboende. Det kanske har låg retningströskel för ljud eller annat, men då får man ju skriva det istället för att den gillar att springa på tomten. :)
 
Jag gissar att en del av de hundar som måste bo på landet helt enkelt är hundar som inte kan vara i närheten av barn, djur eller alltför många människor alls. Dvs den bits eller blir så sjukt stressad av allt så att den inte fungerar i annat än en väldigt lugn miljö. Hundar som kanske inte borde vara på omplaceringsmarknaden...
 
Visst är det trams. Mina hundar har alltid bott i lägenhet med mig och jag skulle vilja säga att vi har legat snäppet högre i aktivitet än medelhundägaren, jag förstår verkligen inte varför det ena skulle förta det andra.

Här i landet är det en sådan etablerad fördom att det, trots att det lobbas för "adopt don't shop", i princip är omöjligt för en helt normal vardagsmänniska/familj att ta emot en hund från en rescue. Man får inte jobba (om det inte är hemifrån), inte ha barn eller andra husdjur och dessutom måste man ha en stor trädgård som är inhägnad med staket som är minst 6ft högt. Detta i princip oberoende på om du är intresserad av en kanintax, malteser eller husky, typ. 😅
De där staketen! Känns som om varenda rescue i Storbritannien förväntar sig att man ska bygga om sin trädgård till fängelsegård med 3 meter höga staket och taggtråd för få ha hund. Man kan tydligen inte motionera en 8-årig chihuahua utan en ”private, secure garden” :arghh:

Många av britterna med trädgård går ju inte ens ut på promenad med sina hundar. De får nöja sig med att snurra några varv på konstgräset… :meh:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och ska semestra i Sverige i år och det med tält. Det blir premiär för mig men det finns säkert flera vana campare här :). Jag har...
Svar
7
· Visningar
608
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
4 320
Senast: Farao
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 277
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hur har ni har tvåhundsägare vars partner inte delar hundintresset "fått igenom" skaffandet av en andra hund? Jag skulle så gärna ha en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
5 921
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp