Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skrev knappast att jag tagit lättvindigt på smittorisk förut utan det är ju din tolkning. Snacka om att läsa inlägg som djävulen läser bibeln. Snarare ska du nog läsa det som att (vilket du säkert förstår själv om du tänker till lite) att har man själv blivit hårt drabbad av en smitta så kommer man med största sannolikhet ta än hårdare på smittskydd än sådana som t ex du som enligt egen utsago flänger runt med dina hästar i olika stall från vecka till vecka utan att överhuvudtaget tänka på vilka smittor du utsätter dom för.

Vad gäller galler vs plywood så vill LS att hästar ska kunna "interagera" med varandra i stallet varför det inte är tillåtet att ha heltäckande skivor mellan boxarna. Hästar ska alltså enligt lag kunna ha direktkontakt med varandra. Det är tillåtet i meetingoxar men inte i det primära stallet s a s.

Nu trodde jag inte att du menade vad du skrev, vilket jag också nämnde men det är ju klart att man kan tolka det du skrev så: ”.....så kommer jag aldrig mer ta lättvindigt på smittorisken”

Du råkade väl skriva knasigt? Det är ju faktiskt inte jag som tolkade det fel.

Jag flänger inte runt men vi reser en del och tävlar och tränar. Dock alltid med hästägarförsäkran som grund. Nu har vi inte varit ute och tränar eller tävlat på 6 månader, så flänger runt kan man nog inte kalla det.
 
27999
 
Såg just en annons där det i rubriken står: Söker stabil fd vbl valack...🤔

Jag har hållit på med hästar i snart 30 år men att hästar kan ändra ras det var något helt nytt och okänt för mig, någon som varit med om det får gärna dela med sig 😉
Han kanske blev arab? Det skulle min häst bli i ettårsåldern. Sprang alltid med huvud och svans rakt upp som värsta showaraben i hagen. Men hon blev ett halvblod som tur va. Trist om det står swb i pappren och det blir en arab :meh: Ett tag skulle hon bli vildhäst åxå :nailbiting: :D
 
Hm...jag får inte ihop vikterna :confused::crazy:

Mkt fin transport till ett väldigt bra pris.
Vi har varit dem första ägarna på transporten och den har inte använts mer en 5 ggr så den är knappt använd.
Vi har kört en häst på 185 och det har inte varit några problem alls med takhöjd eller längd, vi har dessutom kört en ardenner på 1,5 ton och det funkar hur bra som helst.
Denna transport är till för högre och dessutom större hästar.

Totalvikt 1420
 
Hm...jag får inte ihop vikterna :confused::crazy:

Mkt fin transport till ett väldigt bra pris.
Vi har varit dem första ägarna på transporten och den har inte använts mer en 5 ggr så den är knappt använd.
Vi har kört en häst på 185 och det har inte varit några problem alls med takhöjd eller längd, vi har dessutom kört en ardenner på 1,5 ton och det funkar hur bra som helst.
Denna transport är till för högre och dessutom större hästar.

Totalvikt 1420
Den ardennern skulle inte jag vilja möta i en mörk gränd 😎
😂
 
Hittade en 20+ årig ponny som jag känner mkt väl till på annons. Jag slits mellan att hoppas ingen köper den så den får stanna på sitt ställe och att själv köpa den så att jag vet den får ett sista hem. Blir så ledsen när jag ser så gamla hästar som "gjort sitt" läggs ut till salu. 😔
 
Hittade en 20+ årig ponny som jag känner mkt väl till på annons. Jag slits mellan att hoppas ingen köper den så den får stanna på sitt ställe och att själv köpa den så att jag vet den får ett sista hem. Blir så ledsen när jag ser så gamla hästar som "gjort sitt" läggs ut till salu. 😔
Särskilt när dom är runt 30 och folk anser att dom kan leva i flera år till. För man kan ju inte avliva en häst för att den är gammal. Gissar att det är samma personer som inte ser när det är dags utan låter djuret lida och självdö.
 
Fortsätter lite på detta ”vikttema”. Jag förstår vad som menas men svenskan kunde varit snäppet bättre 🙂

Någon i *** området, gärna runt *** som hyr ut transport under morgon dagen, 24h då? Från ca. 10.00 imorgon och ett dygn framåt😃
Maxvikten i transporten måste vara minst 400 men hade varit bra med högre.
Tack i förhand!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
32 33 34
Svar
667
· Visningar
46 492
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 932
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 720
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
571
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp