Annorlunda problem...

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare shampiz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 43
  • Visningar Visningar 3 578
Sv: Annorlunda problem...

Om du ska undvika att hästen bockar fungerar det nog inte med ett uppresande tygeltag. Då behöver du nog lyfta upp hästens huvud. Förstår att du inte vill bli avbockad. I såna läger är det ok att lyfta upp tycker jag.

Om du ska undvika att hästen bockar fungerar det nog inte med ett uppresande tygeltag. Då behöver du nog lyfta upp hästens huvud. Förstår att du inte vill bli avbockad. I såna läger är det ok att lyfta upp tycker jag.

Uppresande tygeltag går rakt upp-fram under kraftig drivning, ett utmärkt sätt att få upp hästens huvud och få den att sluta bocka.

Jag vet hur ett uppresande tygeltag tas. Inte har det räckt för mig när jag suttit på bockande hästar. Jag tar aldrig ett uppresande tygeltag så kraftigt. Men uppresande tygeltag ska ju alltid tas ihop med en framåtdrivande skänkel för att kunna få rätt effekt.
Om en häst vill bocka driver jag framåt samtidigt som jag lyfter huvudet. Det fungerar för mig.

Liknande trådar

Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
568
Senast: Elo
·
Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 109
Senast: TinyWiny
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 141
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 360
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka