Annorlunda sadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Gorra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 082
G

Gorra

Hittade en sadel i en second handaffär(myrorna) och den hade bossor som gick ned där hästen har sitt bogblad. Jag har aldrig sett det förut. Nån som vet nånting om vad det kan vara för en sadel? Varför har man bossor mot bogbladet, stryper inte det rörelseförmågan?

Nu blir jag osäker på vad du menar... För på alla sadlar jag har sett så böjer bossan ner och fortsätter längs med bogbladet... Precis som du beskriver det... hur menar du att den skiljer sig?

Hej
Kna dte ha varit en manskapssadel? Sök bilder på nätet, de ser ju lite speciella ut, men är himlans bra

Hittade du en sadel på Myrorna? Inte visste jag att dom har ridsaker...

Liknande trådar

Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
911
Senast: MissFideli
·
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
606
Senast: skiesabove
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
869
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
659
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025