... Ännu en av mina sadeltrådar...

Sv: ... Ännu en av mina sadeltrådar...

Men den borde väl ligga som den vanliga FF:n :)

Den ska vara lite annorlunda skuren, så den ligger nog lite mer på bogbladet sa Linda. Men jag vet inte om det ställer till problem, jag tror inte det och jag HOPPAS inte det.

Beställ FF'n din häst gillar ju den och du har större chans att den passar än att M&N sadeln passar...

Hm... jag ska iväg och kolla på en Freeform classic brun 18" imorgon. Om den är okej så köper jag den, är den inte okej för priset (7500) så beställer jag Westernmodellen. Det är ju den enda som ens är i närheten så det skadar ju inte att kolla (7mil)

Diabolical_Kitten skrev:
Jag har just pratat med Stall vrå om Freeform West, och jag tycker det låter som en sadel som kan passa mig och hästen. Den kostar 9000 (då ingår fenders) ca 6 veckor lev tid.
Men så har jag ju ändå en gnutta hopp om att en M&N hoppsadel ska passa min häst, men jag är ju tveksam efter att jag provred Arabiansadeln... M&N är en 33 bom, och jag undrar om den är vid nog efter bilderna jag har sett. Problemet är att hon bor typ 70 mil härifrån, men hon ska kolla på några tävlingar ca 15 mil härifrån om typ 1 vecka. Jag kunde då köpa sadeln på öppet köp, prova den ett par dagar, passar den inte får jag köra 15 mil. Den kostar 8000:-

Det är ju mkt större chans att vi gillar FF, då vi ahr provat dom innan, än att M&N ens passar hästen. Sen så ska han ju gilla den också, och det är ju inte säkert efter de senaste bomsadlarna vi har provat. Problemet är ju också att min beställning för FF ska vara inne imorgon, alltså hinner jag inte prova M&N sadeln.

Ska jag beställa en Freeform? Eller skita i Freeform och chansa på M&N och hoppas på det bästa?
Jag vet nog svaret, jag vill bara veta om det finns någon som tycker att jag ska chansa på M&N... Det känns som att jag lika gärna kan sastsa på FF då det verkar vara ett säkert kort. (men jag vill inte ha en annan bomlös, har hellre en lite stabilare bomlös till uteritter, och ST gillade ju inte hästen)
Jag vill inte hålla på att avbeställa FF ifall M&n passar och hålla på sådär, utan jag får ta ett beslut nu.

Usch... som jag velar hela tiden... :crazy: Jag vill bara att hästen ska få en bra sadel.

Jag har ju provat en M&N på min häst bomvidd 33 och den var för vid...din häst är ju något bredare än min ;)....för tusan D-K du har ju en sadel du kan rida på om det skulle skita sig.....JAG skulle chansa...Tänk om du skulle få till det med en bomsadel...:bow: om du vill kan jag kolla om jag har några anteckningar om M&N sadeln..mått osv..Har ju bilder när den ligger på min häst...du kanske vet allt redan ...;) Men skiljer det från hopp och dressyr Morrison?

Bomvidden skiljer sig ju inte, förutom att den nog är lite uttöjd, men hoppmodellen är lite kortare och större i sätet än dressyrmodellen.

Jag har bestämt att jag ska åka iväg med hästen och prova Freeformen, för farsan ville att jag skulle prova innan köp, då det ju är 7500 det handlar om, och vem vet, det kanske är något fel på den. Så jag ska åka iväg på lördag och prova, så får vi se avd som händer. I värsta fall får jag ju köra iväg och hämta M&N helgen därpå...

Liknande trådar

Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 407
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
871
Senast: Lisen82
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 233
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
327

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka