Ännu en fångtråd

tio-i-tre

Trådstartare
Hörde av en hovslagare att det är ovanligt många fall av fång i år. Är det något som någon mer än jag hört? :confused:
Bör man kanske vara extra försiktig även om man inte har hästar som tillhör en utpräglad riskgrupp?

Har (peppar,peppar...) aldrig haft ågon häst med fång. Vad är den/ de absolut första signalerna på fång som man bör vara observant på?

Sv: Ännu en fångtråd

Min häst fick fång i förra veckan... Stor häst, bra kondis men fet från bete (10 dgr hann han gå), riden varannan till varje dag i skog, hoppning o dressyr. Har gått på bete varje år i 14 år, nu fick han det. Fick höra av vet att en Grand Prixhäst fick detsamma i veckan. Inget bete, hårdtränad och tävlad!????

:confused:

Liknande trådar

Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 266
Senast: TinyWiny
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 773
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 763
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 649
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma