Ännu en färgtråd....bild...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lord Owen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 057
L

Lord Owen

Ska härma de andra med trådar om färg på utrustingen till hästen. Vad tycker ni att denna pålle passar i för färg på lädret och på diverse andra saker så som schabrak, täcken osv? Just nu är lädret mörkbrunt och täckena är en salig röra i färger men i schabrak håller jag mig till naturfärger.. :p (Detta känns som en stooort lyxproblem)

owsor.jpg

Sv: Ännu en färgtråd....bild...

Svart sadel och träns
Marin blåa shabrak, täcken, lindor å så..=)
söt pållis

Jag tycker lite brun/beiget-aktigt...typ som hästens brunfärg...i dom nyanserna!

svart eller mörkbrunt läder och mörkare grönt på schabrak och täcken tror jag skulle vara snyggt på din otroligt söta häst!

jo, tyvärr måste jag inse att han passar i svart men jag tycker inte om svart läder riktigt :p så har tänkt försöka med mörkbrunt. jag tror att han skulle passa i nyanser som är som hans mörka fläckar eller vad tror ni?

Brunt läder med creme/beige eller mörkare grönt schabrak till skulle nog fungera bra.
Min syster har en mörkbrun sadel och mörkbrunt träns med ljust foder, det är jättesnyggt!

Underbar pålle förresten :love:

Jag tycker att svart är snyggast, och jag skulle nog satsa på grönt på resten av utrustningen. Fast jag gillar alltid grönt :banana:

Skäckar passar ju i de allra flesta färgerna. Själv skulle jag nog ha valt mörkbrunt när det gäller läder och på schabrak, lindor, täcken m.m. skulle jag nog satsa på raka naturfäger - creme, olivgrönt, beigt, naturbeigt, vitt, grått olika nyanser av brunt osv.
snyggt och stilrent!

Lord Owen skrev:
jo, tyvärr måste jag inse att han passar i svart men jag tycker inte om svart läder riktigt :p så har tänkt försöka med mörkbrunt. jag tror att han skulle passa i nyanser som är som hans mörka fläckar eller vad tror ni?

Absolut!! :banana:

Jag tror på brunt läder och brunt/creme färgat på resten utav utrustningen som shabrak och liknande. men sen tycker ja de är kuö att byta färger.. inte alltid ha samma..

hmm va tycker ni man ska ha för färger på läder och annat på gråa hästar då? hon är typ ganska mörk grå men svart man..
:D

CeciliaHeikne skrev:
Jag tror på brunt läder och brunt/creme färgat på resten utav utrustningen som shabrak och liknande. men sen tycker ja de är kuö att byta färger.. inte alltid ha samma..

hmm va tycker ni man ska ha för färger på läder och annat på gråa hästar då? hon är typ ganska mörk grå men svart man..
:D

svart lärer skulle jag säga, eller newmarket...men svart läder är bäst på skimlar tycker jag :D

cactuspower skrev:
Skäckar passar ju i de allra flesta färgerna. Själv skulle jag nog ha valt mörkbrunt när det gäller läder och på schabrak, lindor, täcken m.m. skulle jag nog satsa på raka naturfäger - creme, olivgrönt, beigt, naturbeigt, vitt, grått olika nyanser av brunt osv.
snyggt och stilrent!

Håller med dig jag! :)

på en brun-vit skäck tycker jag man ska ha brunt läder, för har man svart så tycker jag det blir för mkt olika färger. om hästen är svart-vit så svart läder.

sen skulle jag ha schabrak och lindor osv i olika nyanser från vitt till brunt. vitt, creme, champagne, beiget, ljusbrunt, nougat, mörkbrunt.
tycker jag är jättefint!

beauspirit skrev:
på en brun-vit skäck tycker jag man ska ha brunt läder, för har man svart så tycker jag det blir för mkt olika färger. om hästen är svart-vit så svart läder.

sen skulle jag ha schabrak och lindor osv i olika nyanser från vitt till brunt. vitt, creme, champagne, beiget, ljusbrunt, nougat, mörkbrunt.
tycker jag är jättefint!

Ja, det låter himla snyggt. AAAH nu vill jag ha massor va pengar så jag kan köpa en helt ny "garderob" åt honom :p :p

Liknande trådar

Anläggning Min sambo kom hem igår och frågade mig: "Vill du ha en ny mobil eller en sadelkammare i stallet?" :rofl: Självklart valde jag...
Svar
14
· Visningar
4 110
Senast: spinxx
·
Fritid Så, nu bryter jag ut avstickaren från min symaskinstråd där jag snöat in på frihandsbroderi - i förhoppningen att det finns fler... 31 32 33
Svar
658
· Visningar
39 095
Senast: Trott
·
Utrustning Hej! Nu behöver jag eran hjälp! Jag har en unghäst som det är dags att välja färg på utrustningen då vi ska komma igång lite mer med...
Svar
7
· Visningar
1 371
Senast: Lillstrumpa
·
Utrustning Har två hästar som just nu har lite olika färger på i princip varje liten sak. Har börjat fundera på detta mer och mer och tycker att... 2
Svar
21
· Visningar
5 265
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025