Ännu en medryttarfråga (krav på ung medryttare)

Sv: Ännu en medryttarfråga (krav på ung medryttare)

Åhh vad kul att höra att du är en sån där underbart bra "stall-tant" :)

Ha ha... Ja antagligen är jag en tant i hennes ögon med mina 29 år:D Själv tror jag ju fortfarand eatt jag är tonåring;)

Men alltså det låter som att jag kanske har fått mig själv att låta lite väl bra här. ;)

Jag försöker ju få henne att trivas, men hinner tyvärr inte lägga så mycket tid som jag skulle vilja. Tyvärr har jag bara en häst. Annars hade ju det optimala varit om jag hade kunnat rida med på min ena häst och hon på den andra och motionerat två hästar på en gång.

Som tur är har jag några snälla stallkompisar som gärna tar med henne ibland när det passar. Det tycker jag är underbart - dom hade ju inte behövt bry sig.

Vill också säga, som alla andra, att det är roligt att se att det finns såna som du ;) Som vill lägga lite tid på en ung tjej och ge henne chansen.
Jag "bodde" i ett travstall från jag var 7 år till jag var 15ungefär, samtidigt som jag red lektioner, men det var i travstallet med travgubbarna som jag lärde mig mest om hur hästar funkar, om skötsel och fodring och mockning osv. De tog absolut ingen hänsyn till att jag var en liten unge bara, dessutom kort och spinkig som en räka, utan de sa till mig vad jag skulle göra och så gjorde jag det. Ta in hästar, mocka, fodra, putsa selar, sela på, brodda, sopa, rykta osv. Och fick man NÅN gång rida, när inte de större tjejerna dök upp, då var det ju bara en bonus :D

Haha klart du är en tant! Du börjar säkert bli sådär rynkig å skrynklig också ;)

Näe jag vet hur det är, man skaffar ju en medis för att tiden inte räcker till riktigt.. Oftast iaf.

Men du kanske kan ha en stalldag med henne lite nu å då?
Kanske en gång i månaden eller så där hon får lära sig ngt nytt + att då drillar du ju henne till att få saker gjort på ditt sätt ;)

jag började min skötarkarriär när jag var 11, och mina uppgifter var pyssel, mockning blanda foder mm. dock så älskade jag att bada hästen, kanske en rolig grej att göra om det finns tillgång till spolspilta?

kanske göra lite övningar från marken (förutsatt att hästen får prommenera)
men annars är det väl som dom andra tipsat om. frisera, linda benen osv.

du kanske kan be henne göra en egen namnskylt åt hästen? skriva en egen lista om foder mm. göra en dagbok där hon får skriva vad hon gjort med den.

det finns så mycket man uppskattar i den åldern, mer än vad man kan tro!
låt henne följa med på någon morgonjour eller liknande, det tyckte jag var superskoj!
tänk om man tyckte det än idag då man får stiga upp 5 för att hinna till jobbet...:angel:

men framförallt fråga Henne vad hon vill göra och vad hon vill lära sig, hon måste ju tycka att det är kul att åka till stallet.
du kanske kan ta med lite fika och bara sitta och prata, lära känna varandra :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 998
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 562
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 372
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 955
Senast: lilsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Senast tagna bilden XVI
  • Klippmaskin till tjock päls