*Ännu en sadeltråd*

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare miss_strandberg
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 851
M

miss_strandberg

Nu står jag inför valet att köpa en ny sadel då hästen får ont i ryggen av sin nuvarande.
Jag har tyvärr inte mer än runt 5000kr att lägga ut så behöver tips på billiga men bra sadlar, ev. bättre begagnade?
Min häst har något svängd rygg och kräver vid bom.
Har inga bra bilder och tyvärr har min kamera lagt av men ni får gärna ge lite tips iaf :)

16602801.jpg

20213310.jpg

20213312.jpg

20213313.jpg

Sv: *Ännu en sadeltråd*

Hööks har ju rätt bra sadlar. Billiga är de också.
SEn beror det lite på vad för "inriktning" du satsar på. T*oro*go*d har ju en brun hoppsadel som är väldigt bra:idea:

Nu vet jag inte hur svängd eller inte svängd sadeln är men en Wintec ligger på 3000-4000:- har jag för och det är bra sadlar tycker jag. Det är ju iofs syntet men man slipper ju putsa :)

Griffin kommer antagligen bli för rakt för den hästen. En Wintec skulle man kunna prova med antagligen blir den för rak den också.

TS Jag skulle testa en Prestige Hippos på den hästen, den ligger iof utanför din budget men det är riktigt bra sadlar. Annars är det bästa alternativet att ta ut en kunnig sadelutprovare.

Inte läst tråden*

Testa wintec! Om inte den vanliga modellen räcker till i vidden så finns det en modell som heter WIDE den är dock liiiite dyrare.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
452
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
898
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 422
Senast: Anna-KarinO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka