Du har missförstått mig.
Jag opponerar mig att det skulle vara lika pengamässigt sätt att vara ålderspensionär som sjukpensionär.
Ge mig det barn som är tonåring och bara kostar 1050*10+800*12 och då i kost och logi samt helst hobby och kläder uppe på det. Kanske lite medicin och i vissa landsting tom kostnad för läkarbesök från 12 års ålder.
Så jag och min man får ta ur vår sjukersättning och bostadstillägg, något en ålderspensionär sällan behöver göra, för att kunna försörja mitt barn.
Det krävs inget mattegeni att inse att min familj rent praktiskt har mindre pengar över för oss vuxna än motsvarande ålderspensionär med två vuxna och samma ersättning i pension och sjukersättning trots samma hyra mm.
Kontentan är att om du verkligen står för att det skall vara rättvist så är det här du skall hojta för det är inte rättvist pengamässigt sätt.
JAG har inte klagat på hur dåligt det är för det beror på var man vill lägga ribban för välfärd. Själv hade jag gärna bytt/minskat mina narkotikaklassade läkemedel mot regebunden massage men eftersom välfärden inte är så bra så får jag fortsätta ta mina narkotikaklassade läkemedel och vara glad att det finns något jag kan göra för att lindra lindande. Några veckor i sommarsol skulle också lindra mycket men jag får snällt vara glad över att mina narkotikaklassade piller i alla fall lindrar och det går under soc-normen dessutom

Annars är jag glad över hemhjälpen som kommer och städar varannan vecka och jag är glad över kontaktpersonen dottern har. Jag är glad över specialskolan dottern går på och att kommunen fixar taxi till och från trots det ligger i Halmstad och vi bor i Lerum. Vi sysselsätter många i vår kommun och hag är evigt tacksam för den hjälp vi får. I vissa länder hade jag inte överlevt.
Det förtar dock inte att jag kommer att ha mer pengar för mig som person den dagen min dotter är självförsörjande så därför är det inte samma ekonomiskt som ålderspensionär som sjukpensionär.
Jag vet många sjukpensionärer med barn men ytterst få ålderspensionärer som har den samma så de kan behålla sin pension och sjukersättning för sig själv.
Tycker du det låter rättvist eller att det är lika för alla?