Ännu fler nya bomlösa!!

Sv: Ännu fler nya bomlösa!!

...Har setta alla utom denna Tror den är ny...
Ser ofantligt skööön ut ;)

SSrideG33_l.jpg

SSrideG31_l.jpg

Sensation sadlarna har funnits i flera år i USA. Så länge man köper en "originalmodell" så brukar det gå snabbt att få sadeln (specialbeställningar tar mååååånga månader.) Har bara hört bra om denna sadel - och då är det bra många som kommenterat på engelska forumet om bomlösa sadlar. Priset är helt ok och en viss kanal för ryggraden finns ju i sadeln. Det enda "elaka" jag läst är att stiglädrena är lite småkrångliga att anpassa - och de är inte utbytbara som jag förstått det. Men det är inga problem när man väl får in tekniken säger de.

755 USD är ju ca. 5.900 kr, så var har du räknat på?

Den sadeln var snygg också för att vara bomlös!:smirk: Tycker inte att endel bomlösa är så fina om jag får säga det själv.:banana: Fast det är klart viktigaste är ju att hästen mår väl i de!:)

Njae, den sidan du länkar till är den engelska återförsäljaren. Billigare att köpa direkt från USA. 5.900:- är översatt med dagens dollarkurs.

jo jag såg att den är billigare att köpa direkt av dom....men då tillkommer frakt och vad det då var ...har jag för mig...skulle va intressant och se vilken som blir billigare i slutändan...

Det som är synd att det tillkommer så mkt pengar i tullen när man beställer från USA. En bekant beställde men det slutade med att han fick lösa ut paketet på posten och betala ca 30% i avgift och skatt.

Fått tipset om man känner någon i USA så beställ det till dom och sedan packar de om och lägger kvitton mm i ett igenklistrat kuvert. Ett födelsedagskort och gärna några happy birthday klistermärken på utsidan så går det rakt igenom tullen.

Jo det var det jag tänkte ...att det ändå skulle bli dyrare att beställa från usa....

Liknande trådar

R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 241
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
356
Senast: MiaMia
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 275
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka