P
pannkakssmet
Till min stora förskräckelse såg jag att min gamling darrade när jag tog av honom regntäcket ikväll! Jag förstår honom, för vi har ca -18 nu men ingen nederbörd idag i alla fall.
Hur ska jag göra nu?
Ska jag köpa ett vintertäcke? Ett stalltäcke att ha under regntäcket? Eller hoppas att det duger med det ylletäcke jag tänkte köpa från början?
Stallet är bara lite varmare än ute, men där finns tjockt med halm och ingen konkurrens om maten, så jag tror inte han ska fortsätta frysa där. (Ska gå ut och kolla när jag skrivit klart.)
Tilläggas kan ju att det är supersvårt att hitta täcken som passar honom.
Han har 135 i längden och 125 i bogen. Regntäcket är ett Eous som passar riktigt bra, men jag hittar ingen återförsäljare.
Jag blir tokig! Mina hästar som alltid klarat sig utan täcken!
Hur ska jag göra nu?
Ska jag köpa ett vintertäcke? Ett stalltäcke att ha under regntäcket? Eller hoppas att det duger med det ylletäcke jag tänkte köpa från början?
Stallet är bara lite varmare än ute, men där finns tjockt med halm och ingen konkurrens om maten, så jag tror inte han ska fortsätta frysa där. (Ska gå ut och kolla när jag skrivit klart.)
Tilläggas kan ju att det är supersvårt att hitta täcken som passar honom.
Han har 135 i längden och 125 i bogen. Regntäcket är ett Eous som passar riktigt bra, men jag hittar ingen återförsäljare.
Jag blir tokig! Mina hästar som alltid klarat sig utan täcken!