Bukefalos 28 år!

Anonyma nick - tankar

Fast egentligen gör det inget om någon skulle veta vem som döljer sig bakom det anonyma nicket, så länge dom personer som inte borde veta vet det. ;)
 
Skriv ju istället för juh så känner ingen igen dig ;)

KL

Det händer att jag känner igen dubbelnick på skrivsättet - om jag anar något jämför jag med det vanliga nicket och ser om uppgifter i dem stämmer. En sådan tog jag på sättet att skriva, diagnoser samt namnet på ett barn.

Men jag har inte alltid rätt i mina aningar.

Jag tror att du avslöjade mitt anonyma nick för någon vecka sen - eller? (alltså inte för någon annan menar jag)
 
Oj vilket gammalt trådlik :D

@Diskurs Nu blir jag ju dödligt nyfiken. Vad skrev jag då? Har aldrig kopplat ihop dig med något dubbelnick och minns inte ens att jag nyligen skrivit om anonyma nick.
 
Jag råkade i ett helt sanslöst blåsväder för en tid sedan, efter att jag skrivit två (enligt mig både kloka och inte alls otrevliga) inlägg i en tråd här på Buke. Blåsvädret inträffade inte på Buke utan i cyberrymden utanför, men det var helt otroligt och jag stör mig fortfarande enormt på det. Hur som helst uttalades det att jag inte "får" skriva åsikter under mitt eget namn så jag blev tjurig och bestämde mig för att ta bort mitt Bukekonto helt och hållet. Nu går inte det (!) utan man måste först låta sitt konto ligga orört i minst ett år om jag minns rätt, innan det raderas på begäran. Så jag startade ett nytt där jag tänkte att jag kunde börja om från början så att säga, helt anonymt och utan larviga problem.
Nu blev det inte mycket av det nya nicket; jag har skrivit kanske 3 trådar i "känsliga" ämnen men känner mig så urfånig att jag hellre skriver vidare under mitt gamla nick (som ju inte är nåt nick, idiotiskt nog...) och håller mig från Vissa Ämnen, eller Ett Visst Ämne rättare sagt.
Tillägg: Tråden i fråga (som jag inte startat utan enbart skrev 2 inlägg i) togs bort fortare än kvickt, liksom allt som skrivs någonstans i "det ämnet".
 
Jag råkade i ett helt sanslöst blåsväder för en tid sedan, efter att jag skrivit två (enligt mig både kloka och inte alls otrevliga) inlägg i en tråd här på Buke. Blåsvädret inträffade inte på Buke utan i cyberrymden utanför, men det var helt otroligt och jag stör mig fortfarande enormt på det. Hur som helst uttalades det att jag inte "får" skriva åsikter under mitt eget namn så jag blev tjurig och bestämde mig för att ta bort mitt Bukekonto helt och hållet. Nu går inte det (!) utan man måste först låta sitt konto ligga orört i minst ett år om jag minns rätt, innan det raderas på begäran. Så jag startade ett nytt där jag tänkte att jag kunde börja om från början så att säga, helt anonymt och utan larviga problem.
Nu blev det inte mycket av det nya nicket; jag har skrivit kanske 3 trådar i "känsliga" ämnen men känner mig så urfånig att jag hellre skriver vidare under mitt gamla nick (som ju inte är nåt nick, idiotiskt nog...) och håller mig från Vissa Ämnen, eller Ett Visst Ämne rättare sagt.
Tillägg: Tråden i fråga (som jag inte startat utan enbart skrev 2 inlägg i) togs bort fortare än kvickt, liksom allt som skrivs någonstans i "det ämnet".
PS. "Ämnet" är alltså inte något politiskt eller samhällsinriktat eller liknande och jag tror att i stort sett alla här höll med mig om saken. DS.
 
Jag råkade i ett helt sanslöst blåsväder för en tid sedan, efter att jag skrivit två (enligt mig både kloka och inte alls otrevliga) inlägg i en tråd här på Buke. Blåsvädret inträffade inte på Buke utan i cyberrymden utanför, men det var helt otroligt och jag stör mig fortfarande enormt på det. Hur som helst uttalades det att jag inte "får" skriva åsikter under mitt eget namn så jag blev tjurig och bestämde mig för att ta bort mitt Bukekonto helt och hållet. Nu går inte det (!) utan man måste först låta sitt konto ligga orört i minst ett år om jag minns rätt, innan det raderas på begäran. Så jag startade ett nytt där jag tänkte att jag kunde börja om från början så att säga, helt anonymt och utan larviga problem.
Nu blev det inte mycket av det nya nicket; jag har skrivit kanske 3 trådar i "känsliga" ämnen men känner mig så urfånig att jag hellre skriver vidare under mitt gamla nick (som ju inte är nåt nick, idiotiskt nog...) och håller mig från Vissa Ämnen, eller Ett Visst Ämne rättare sagt.
Tillägg: Tråden i fråga (som jag inte startat utan enbart skrev 2 inlägg i) togs bort fortare än kvickt, liksom allt som skrivs någonstans i "det ämnet".
Nu blir man ju nyfiken :D Men hade ingen aning om att man inte kan ta bort sitt användarkonto direkt, känns lite konstigt...
 
Jag råkade i ett helt sanslöst blåsväder för en tid sedan, efter att jag skrivit två (enligt mig både kloka och inte alls otrevliga) inlägg i en tråd här på Buke. Blåsvädret inträffade inte på Buke utan i cyberrymden utanför, men det var helt otroligt och jag stör mig fortfarande enormt på det. Hur som helst uttalades det att jag inte "får" skriva åsikter under mitt eget namn så jag blev tjurig och bestämde mig för att ta bort mitt Bukekonto helt och hållet. Nu går inte det (!) utan man måste först låta sitt konto ligga orört i minst ett år om jag minns rätt, innan det raderas på begäran. Så jag startade ett nytt där jag tänkte att jag kunde börja om från början så att säga, helt anonymt och utan larviga problem.
Nu blev det inte mycket av det nya nicket; jag har skrivit kanske 3 trådar i "känsliga" ämnen men känner mig så urfånig att jag hellre skriver vidare under mitt gamla nick (som ju inte är nåt nick, idiotiskt nog...) och håller mig från Vissa Ämnen, eller Ett Visst Ämne rättare sagt.
Tillägg: Tråden i fråga (som jag inte startat utan enbart skrev 2 inlägg i) togs bort fortare än kvickt, liksom allt som skrivs någonstans i "det ämnet".

Är det för att ditt namn är ett "varumärke"? Oavsett så skulle jag tycka att det vore oerhört kränkande att bli ombedd att inte uttrycka mig i vissa forum under mitt eget namn - men jag förstår att det kanske inte är så lätt att säga ifrån.

Kan du förresten inte bara be @Gunnar byta namn på din användare?
 
Är det för att ditt namn är ett "varumärke"? Oavsett så skulle jag tycka att det vore oerhört kränkande att bli ombedd att inte uttrycka mig i vissa forum under mitt eget namn - men jag förstår att det kanske inte är så lätt att säga ifrån.

Kan du förresten inte bara be @Gunnar byta namn på din användare?
Ja, nåt sånt..... Och jag kände mig lite tystad, belagd med munkavle. Även om jag förstår situationen då, höll jag inte med och tyckte det var lite ... ja, obehagligt och förnedrande..... Och det var ingen här på Buke som bråkade, det var andra utanför.

Jag kunde ha bytt användarnamn, men alla mina gamla inlägg hade då hamnat under det nya och folk hade ändå förstått att det var jag.

Himla korkat av mig, från första början, att skriva under mitt eget namn! Men då hade jag bara tänkt skriva på Hund.....

DESSUTOM var ämnet i tråden otroligt viktigt och värt att pratas om!
 
Hur som helst uttalades det att jag inte "får" skriva åsikter under mitt eget namn

Jag ska inte be om detaljer (hade du velat förklara närmare så hade du såklart gjort det :D), men "måste" bara konstatera att det låter totalt obegripligt för mig! Så tvärt om, liksom. Man brukar ju ska stå för sina åsikter snarare. O_o

(För övrigt började jag läsa den här tråden och tänkte "hm, jag tror bestämt vi hade en sån här för ett par år sedan"... Jag har blivit gammal på buke, jag minns gamla trådar! :laugh:)
 
@Lena Furberg: Men åh så töntigt! Du är ju du oavsett vad du jobbar med (även om jag höll på att dö första gången du gillade ett av mina inlägg pga idoldyrkan eftersom jag växte upp med dina serier :D). Jag tycker inte alls att du behöver använda ett anonymt nick här om du inte vill :)

Jag använder inte mitt namn men vill man är det lätt att leta åt vem jag är. Det skiter jag i för jag står för det jag skriver här. Jag har ingen FB så jag är lyckligt ovetande om det överhuvudtaget sägs något om mig på andra ställen :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp