Bukefalos 28 år!

anpassa täckerna Brösta?

K

kbr

Hej har en Arab som jag har ett helvete med täcken till. Jag har väldigt lite täcken på henne men nu ska hon börja gå på lösdrift och då vill jag ifall det skulle bli helvetes väder möjlihet att sätta bra täcken på henne. Hur gör ni när ni syr om? Jag syr men får jag den bra i längd så tar det emot när hon tar ner huvudet och när hon går.
Nu tänkte jag sätta en brösta på täckena.

http://www.borjes-tingsryd.se/e-line/images/products/4417.jpg
Som jag fäster med en vanlig TÄCKGJORD I RESÅR i den som går mellan benen sedan två d-ringar som sitter däruppe "vid manken" där bröstan fäst och håller då täcket fram. Tror ni att det kommer att fungara?
Är det någon som har förslag hur ett täcke inte ska hema steget och att hästen ska "strupas" när hästen tar ner huvudet???

Hur gör ni?????????
Mvh Karin
 
Sv: anpassa täckerna Brösta?

Men har du provat olika sorters täcken? Det finns ju täcken som passar bara man ids kolla lite. Att mixtra med olika lösningar som inte sitter fast skulle jag aldrig våga med hästen på lösdrift med andra hästar, där kan det ju hända vad som helst.

Horseware Rhino brukar passa de flesta hästar, sen får man ju prova annars.
 

Liknande trådar

Utrustning Ursäkta för långt inlägg men jag måsta få skriva.:D Har förstökt söka lite runt i internet men hittar inget bra svar på mina...
Svar
16
· Visningar
3 174
Senast: Unafraid
·
Hästvård Hej alla. Jag sitter i ett litet dilemma, som börjar att gå mig på. Min häst står i ett jättetrevligt stall, med fantastiska omgivningar...
2
Svar
24
· Visningar
2 903
Hästhantering Har ett litet problem med den ena hästen. Han är 8 år, väldigt snäll men har attityd, är känslig och uppmärksam, både när det gäller...
Svar
18
· Visningar
2 172
Senast: Jealle
·
Utrustning Jag söker hela tiden efter bra sätt att förvara mina täcken. Har använt en dynbox och det har alltid funkat bra, men täckena tar...
2
Svar
25
· Visningar
8 132
Senast: Lala
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp