Anslutet men laddas inte

micaelathegreat

Trådstartare
Min bärbara har fått någon knäpp och vägrar ladda batteriet. Sladden är ikopplad men ingenting händer. Om jag håller eh, pilen över batteriikonen står det "anslutet men laddas inte". Igår var det 3% kvar av batteriet, nu är jag nere på 1%. Varför gör den såhär? Och vad ska jag göra?

Sv: Anslutet men laddas inte

Min brukar det stå så på men då brukar den inte dra batteri utan det när +/- noll. Dessutom brukar det ge sig efter en stund...

Jag har inte haft datorn ikopplad över natten så det kan kanske bero på det. Annars förstår jag inte varför den skulle dra batteri. Ska lämna sladden i i natt och hoppas på att det löser sig av sig självt. Tack!

Prova att ta bort kabeln från datorn, ta sen bort batteriet, och sätt sen ihop allt igen.

Min dator har flippat nån gång, och då hade batteriet antagligen flyttat lite på sig, för sen funkade allt!

Batteriet är hur lätt som helst att ta bort. Bara vänd upp och ner på datorn så ser du var batteriet sitter. Är inte svårare än att ta bort batteriluckan på en fjärrkontroll.

Är datorn gammal så kan det vara så att batteriet har gett upp för gott, batterier har ju en begränsad livstid så funkar inte movi´s tips så kan du fundera på om batteriet kanske är sönder.

Jag köpte datorn i april förra året. Räknas det som gammal?

Tack för tipset, ska genast kolla om jag kan få bort batteriet!

Nä då ska batteriet funka utan problem tycker jag. Min gamla dator var väl 4-5 år gammal när batteriet gav upp. Den används fortfarande ibland men man måste ha sladden i då.

Nu har jag testat att plocka ur batteriet men det hjälpte inte alls. Ska kolla kvittot och se vad det står om garanti och sånt. Irriterande. :mad:

Tack för hjälpen!

Fast om det är så att datorn inte laddar batteriet så kanske det är datorn eller programvaran som det är fel på.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler... 2
Svar
25
· Visningar
798
Senast: MJLee
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 875
Senast: corzette
·
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen... 2
Svar
22
· Visningar
1 663
Senast: Rie
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 985
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka