Antagningsbesked imorgon

kolblakkur

Trådstartare
Någon här som har sökt in till VT17? Vad har ni sökt? Tror ni att ni kommer bli antagna?

Har bara sökt kurser inom mitt program, så har platsgaranti. Är med andra ord inte så spännande för mig imorgon :p

Någon här som har sökt in till VT17? Vad har ni sökt? Tror ni att ni kommer bli antagna?

Har bara sökt kurser inom mitt program, så har platsgaranti. Är med andra ord inte så spännande för mig imorgon :p
Samma här. :D Det intressanta är att den delkurs vi måste ha för att få gå nästa år verkar vara väldigt svår för universitetet att lägga in reslutatet på...

Jag har också sökt kurser inom programmet, så inte så jättespännande. :p
Dock så sökte jag ett par distanskurser också (som jag har lyckats förtränga vilka de är :o ), beroende på hur vårens schema ser ut i första perioden så blir det kanske någon av dem också.

Jag har sökt lite lösa kurser på distans från LnU. Hoppas att jag äntligen kommer in! :D (Sökte ju program på SU i höstas - hur det gick är väl bara historia....)

Kom in, som väntat :) Är dock antagen med villkor på två av kurserna, antar att det handlar om att den nuvarande kursen ska vara godkänd. Men det ska nog inte vara några problem :)

Jag kom också in på mina kurser inom programmet. Dessutom blev jag antagen till en distanskurs på 5 hp i Agroecology som jag tänkt läsa utöver. :)

Jag visste redan sedan tidigare att jag kom in på mina valbara kurser inom programmet (vilket sköts internt av lärosätet och jag hade två kurser med platsgaranti och en av dem ges alltid oavsett antal sökande så enda spänningen var om den andra skulle ha tillräckligt många sökande för att gå) men fick svar på mina "extrakurser". Frågan är hur mycket jag hinner och orkar och om jag ska satsa på äldre och ohälsa eller sex och välmående? Eller kanske livets uppkomst i rymden :D

Känner att jag inte riktigt vet om jag ska skratta eller gråta nu...
Hade sökt 10 lösa (och blandade) kurser på distans vid LnU. Hade inte räknat med att komma in på alla - det hade ju inte varit möjligt tidsmässigt heller.
Men jag kom bara in på 2 st - resten var jag 67-980:e (!) reserv på :down:

Och lösa kurser som "ska vara så enkla att komma in på". Jag har alltså 18.3 i betyg. :(
Måste verkligen göra om HP till våren så jag förhoppningsvis kommer in på något vettigt till nästa höst. Men vilken betygsinflation det måste ha blivit på senaste! :crazy:

Jag kom in på en kurs jag inte trodde att jag uppfyllde behörighet för, så jag ska läsa 15 hp Etologi:up:

@Dressyrtjejen_97 jag tror inte de småkurserna är så lätta att komma in på längre, jag sökte tre 7,5 hp i förra söket och kom inte in på någon. Trots att jag inte heller har några slutbetyg.

Hade sökt 10 lösa (och blandade) kurser på distans vid LnU. Hade inte räknat med att komma in på alla - det hade ju inte varit möjligt tidsmässigt heller.

Och lösa kurser som "ska vara så enkla att komma in på". Jag har alltså 18.3 i betyg. :(
Måste verkligen göra om HP till våren så jag förhoppningsvis kommer in på något vettigt till nästa höst. Men vilken betygsinflation det måste ha blivit på senaste! :crazy:

Håller med verkligen. Kom äntligen in på engelska A, som jag sökt sen förra året. Sökte arkivkunskap i höstas och trodde inte det skulle vara nåt problem. Sket sig totalt som man säger!

Japp jag sökte också massa småkurser men kom inte in på någon alls :laugh: Men jag bryr mig inte så mycket om det... sökte mest för sökandets skull och mår för tillfället ändå på tok för dåligt för att kunna plugga något. Däremot får jag lite panik och undrar hur det ska gå när jag faktiskt VILL komma in!? :confused: Blir att göra högskoleprovet till våren iaf :up:

Har sökt, har kommit in på en bra 15 hp kurs, står som 2 reserv på en kurs på 15 hp. Ska bara läsa en 15 poängs kurs, så vill se om jag kommer in på den jag står som reserv. Vet faktiskt inte vilken jag helst vill läsa.. Den som jag står som reserv på har mest inflytande på den kommande lönen, den andra hålls bara på vårtermin och är sjukt intressant!
Sedan ska jag läsa en 7,5 hp kurs.

Allt handlar om barn, språk, lärande och utveckling.

Jag har sökt en fortsättningskurs, bör komma in!
Jag kom in! Så i vår blir det fortsättningskurs i statsvetenskap för mig, redan lite orolig för B-uppsatsen, haha. Har skrivit två uppsatser denna termin på 12 sidor vardera och det har varit så trååååkigt :p

Jag kom in på de kurser jag sökte. En kurs i straffrätt (påföljdslära) och en kurs i processrätt (barn i rättsprocessen) som tillsammans ger 30 hp. Blev även antagen till en 15-poängare på distans som löper på halvtid, men jag är osäker på om jag orkar läsa mer än heltid. Dessutom är jag lite lur på att den överlappar lite med kursen om barn i rättsprocessen och då känns det ju lite onödigt.

Jag sökte fristående kurs i Genetisk Analys, var egentligen inte säker på att jag var behörig, men det fick man ju besked på för några veckor sedan och jag fick plats på kursen också :)

Jag kom in på de kurser jag sökte. En kurs i straffrätt (påföljdslära) och en kurs i processrätt (barn i rättsprocessen) som tillsammans ger 30 hp. Blev även antagen till en 15-poängare på distans som löper på halvtid, men jag är osäker på om jag orkar läsa mer än heltid. Dessutom är jag lite lur på att den överlappar lite med kursen om barn i rättsprocessen och då känns det ju lite onödigt.
Många av kurserna jag sökt börjar direkt efter jul. :mad: Hade gärna läst 30 poäng, men inte samtidigt.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Skakade liv i det här gamla användarnamnet eftersom jag tycker frågan är något känslig och vill inte använda mitt vanliga. Jag... 2
Svar
24
· Visningar
1 895
Tjatter Jag såg ett klipp på facebook och tappade bort det... Det var en sjukhusserie. En somalisk kvinna får veta att folk i landet det...
Svar
2
· Visningar
305
Senast: gul_zebra
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 395
Skola & Jobb Själv har jag sökt två olika kurser för att jobba med skrivprojekt. Sen har jag sökt en kurs om brödbakets kemi . Alla är på distans... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 468
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025