Bukefalos 28 år!

Antagningsbesked

Sv: Antagningsbesked

Jag har sökt några kurser på Komvux, för att ha nåt att göra och börja ta igen det där gymnasiet jag aldrig gick. Inte hört nåt än dock.

Chili: Tillfälligt boende bör gå att ordna! ;)
 
Sv: Antagningsbesked

Listade ut det... tricky. Men jag antar att jag har störst chans att komma in som plats 7 av 30 än som plats 26 av 25 eller 40 av 20 :grin: vad av det jag läser nu är ganska strunt samma, för alla kurserna ska tröskas igenom innan jag kan få min examen.
 
Sv: Antagningsbesked

Ska antagligen läsa Metod 1 Psykologi, Utvärderingsmetodik samt Psykologi med inriktning på beslutsfattande (15 p vardera). Metoden känns mest som ett plåster som jag måste ta tag i och dra av någon gång, det värsta är att det kommer en del 2 sedan också :angel:
 
Sv: Antagningsbesked

KL

Skit också, kommit in på tre av fyra kurser men inte den jag verkligen behöver läsa! Men jag är reserv nummer 2, då vågar jag väl nästan lita på att jag kommer in? Eller? :confused:

Ska jag tacka ja till alla fyra kurserna ändå, vad händer om jag kommer in på den kursen jag vill, stryks en annan kurs automatiskt då?
 
Sv: Antagningsbesked

Jag har samma fråga!

Undrar om någon vet när efteranmälningarna behandlas?
 
Sv: Antagningsbesked

Är du andra reserv så kan du troligtvis känna dig rätt säker (beroende på hur många platser som finns på kursen, förstås).

Tacka ja till alla kurser, kommer du in på den du står som reserv på kommer den kurs du rangordnat lägst att strykas.
 
Sv: Antagningsbesked

Jag räknar med att komma med som reserv nummer 7 i första rundan. Nummer två skulle jag räkna med att komma in, sen beror det på om det är fem eller trettio som får läsa kursen. Men någon hoppar alltid av mellan antagningarna.
 
Sv: Antagningsbesked

Yay! :D Är du en klippa eller är du en klippa! Får se vad lärarna säger till våren angående det där. Jag kom in på kurserna iaf, föga förvånande när jag vet att vi kanske max blir 3-5 personer ;)

När tror du att du får veta hur det blir med Komvux? Vad för kurser har du sökt?
 
Sv: Antagningsbesked

KL

Jag kom in på allt jag sökt, eller ja så många poäng som jag får komma in på.
Tackade ja till de fem översta och insåg sen att jag egentligen borde läsa de andra kurserna.. Sitter nu och intalar mig själv att nej, man kan inte ändra. Det går inte ändra. En gång bestämt, alltid bestämt.

Kommer förmodligen läsa typ 150 % nästa termin :o Minst.
 
Sv: Antagningsbesked

Jag är en sten. ;) Nä men det vet du väl att det funkar, du är så välkommen så! :)

Hoppas på att få veta nåt snart, de står som "under behandling" just nu, ingen aning om hur lång tid det kan ta. Har sökt matte, svenska, engelska och samhällskunskap, fråga mig inte om siffror och bokstäver på de där, för det var sjukt förvirrande alltihop och inget jag lagt på minnet. :p
 
Sv: Antagningsbesked

Usch vad tråkigt, låg du dåligt till på reservlistan också?

Hoppas att det finns nåt du kan fixa till (högskoleprov, träna, träna, träna eller tentera upp kurser från gymnasiet) så du ökar chansen till nästa gång.

Mitt måtto;

Never give up, never surrender!
 
Sv: Antagningsbesked

+ Undret

Såhär står det: Högskoleprov
Din reservplats i den här urvalsgruppen är: 2
Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 3

Innebär det alltså att jag måste hoppas på att två av tre hoppar av? :(

Problemet med de andra kurserna är att jag ångrat mig; vill hellre läsa kurs 4 än 3. Men om jag nu inte får läsa den här kursen (2) så vill jag nog läsa alla de andra tre. Men jag måste ju tacka nej till kurs 3 för att få läsa kurs 4 om jag kommer in på kurs 2. För man kan inte ändra prioriteringen längre va?
 
Sv: Antagningsbesked

Det kan jag tyvärr inte svara på, jag söker på akademiska meriter och då söker alla ur samma grupp. Har dålig koll på hur det fungerar när det är olika urvalsgrupper :(
 
Sv: Antagningsbesked

Okej. Äsch, jag är riktigt besviken! Hade inte riktigt räknat med att den kursen skulle vara såpass svår att komma in på så jag blev lite tagen på sängen av att inte komma in. Men det är väl bara att vänta och se om det går min väg eller ej. Det är ju inte hela världen om det inte gör det, det är bara tråkigt för jag tror bara den kursen går 1 gång per år och jag behöver den för att söka in på den utbildning jag tänkt. Så då får jag vänta 1,5 år till på att söka till den.

Ja, ja. Jag tror att jag nöjer mig med två av de tre andra kurserna ändå. Såg att den ena går ända fram till v.23 och jag åker ju till USA i April-Maj. De andra två slutar i slutet av Mars, så det får bli dem helt enkelt. :)
 
Sv: Antagningsbesked

Antagen till tre av kurserna, den fjärde får jag besked om "senast 10:e januari" vilket ju känns jättebra när kursen drar igång den 13:e... Men men, plugg blir det i alla fall. :)
 
Sv: Antagningsbesked

Knapplån!

Jag sökte lite utöver mina vanliga programstudier (termin 8 på psykologprogrammet) och det blev en distanskurs i Organisation och ledarskap på 15 hp som jag tycker kompletterar programmet rätt väl :) Våren kommer bli tuff på alla sätt och vis pluggmässigt, hoppas jag klarar av det. :D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har aldrig skrivit i den här delen av forumet förut men det här är nog i allmänhet ett rätt dåligt diskussionsunderlag då det är så...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 481
Senast: Cattis_E
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 423
Övr. Barn Jag kommer börja studera nu på Universitetet till hösten, och kommer precis fylla 31 vid starten. Utbildningen är 3 år. Jag och min...
Svar
19
· Visningar
2 388
Senast: Kiwifrukt
·
Skola & Jobb Jag har ett litet dilemma här nu som det skulle vara bra om ni kloka bukisar kunde ge mig lite input. Jag står mest still och stampar...
2
Svar
21
· Visningar
2 004
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp