J
J3O
Märker mer och mer att Zippo (den äldsta på 2,9 månader) stressar otroligt mycket.. Och blir väldgt lätt uppstressad. Och det har blivigt värre nu när den lille (Leo på 6 månader) kommit in i bilden för ca 4 månader sedan.
De rastas på stranden eller skogen i 2 h minst var dag och vi är väldigt måna om våra hundar. Dom behöver aldrig vara ensamma hemma mer än max 3 h om dagen och kommer ut minst var 4 h.
Och vi sysslar även med mentalträning (kanske lite mindre nu på senaste)
Jag vet inte varför han stressar så för enligt i mina ögon har han det bra med kuniga ägare och ett bra hem.
Lite beror säker på rasen (schäfer-dober) och kanske lite på åldern men tycker ändå inte att han ska stresa så.. det är inte bra för honom.
Några tips, ideer eller synpunkter??
Valpen stressar ALDRIG.. (Mastiff-korsning
)
De rastas på stranden eller skogen i 2 h minst var dag och vi är väldigt måna om våra hundar. Dom behöver aldrig vara ensamma hemma mer än max 3 h om dagen och kommer ut minst var 4 h.
Och vi sysslar även med mentalträning (kanske lite mindre nu på senaste)
Jag vet inte varför han stressar så för enligt i mina ögon har han det bra med kuniga ägare och ett bra hem.
Lite beror säker på rasen (schäfer-dober) och kanske lite på åldern men tycker ändå inte att han ska stresa så.. det är inte bra för honom.
Några tips, ideer eller synpunkter??
Valpen stressar ALDRIG.. (Mastiff-korsning