Antiglid padd ?

orcide

Trådstartare
Jag blir galen på min häst .
Han är plattare än platt och oavsett vilken sadel han har så glider den tyvärr .
Jag måste ha tag på en antiglid padd stl westernsadel .
Nån som kan tippsa ?
Skaver dom på pälsen ? Min häst är extremt långhårig nämligen.

Sv: Antiglid padd ?

IKEA har en antihalkmatta som man lägger under mattorna för att dom ska ligga stilla, fungerar jättebra även mellan hästen och sadel och kostar runt 50-60 kr...

Sv: Antiglid padd ?

Acavallos gelpad finns enligt uppgift i westernmodell. Jag har den "vanliga" gelpaden och den funkar relativt bra i alla fall.

Sedan har jag fått tips om att använda Eric le Tixerant-gjord som också skall motverka halkande sadlar. Tveksam till om den finns i westernmodell dock.

Svanskappa eller brösta kan också hjälpa till att hålla sadeln där den ska ligga, beroende på hur den halkar då.

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 220
Senast: super
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
702
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 632
Senast: Lavinia
·
Utrustning Börjar bli väldigt trött på letandet av hoppsadel som inte glider bak på min häst. Känns som jag har testat det mesta (inom rimlig...
Svar
16
· Visningar
2 566
Senast: ylvalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hur tycker du att din hund ser ut?
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S