aneeette
Trådstartare
Min lilla kille har äntligen börjat äta!
Idag äter han RC Mini Adult tillsammans med en skvätt laxolja (det är oljan som gör att han äter..) 2 gånger om dagen. Jag kan inte minnas att han ätit 2 hela måltider om dagen en enda gång på de 7 månader vi haft honom, så givetvis är jag jätteglad att jag hittat ett sätt att få honom att äta (tack laxoljan!)
MEN.. Han bajsar enorma mängder! Det känns som att allt han äter kommer ut i andra änden!
Han har börjat gå upp i vikt, sakta sakta sakta, men det känns som att det skulle "gå fortare" med ett foder där han inte skiter ut allt han stoppar i sig. Vad tror ni skulle fungera bättre?
Har provat färskfoder (det blev ointressant efter nån vecka) och standardt extra (också ointressant, men av det han stoppade i sig verkade bara lite komma ut igen).
Jag har varit på en djuraffär och rådfrågat lite där, och han jag pratade med tyckte att jag skulle prova valpfoder eftersom då får han i sig lite mer protein och fett (?) och förhoppningsvis går upp i vikt lite bättre. RC verkar ju bara gå rätt igenom honom, blir det likadant om man provar RC valpfoder? Eller vad ska jag prova för annat märke?
Jag blir helt snurrig i denna fodervärld!

MEN.. Han bajsar enorma mängder! Det känns som att allt han äter kommer ut i andra änden!
Har provat färskfoder (det blev ointressant efter nån vecka) och standardt extra (också ointressant, men av det han stoppade i sig verkade bara lite komma ut igen).
Jag har varit på en djuraffär och rådfrågat lite där, och han jag pratade med tyckte att jag skulle prova valpfoder eftersom då får han i sig lite mer protein och fett (?) och förhoppningsvis går upp i vikt lite bättre. RC verkar ju bara gå rätt igenom honom, blir det likadant om man provar RC valpfoder? Eller vad ska jag prova för annat märke?
Jag blir helt snurrig i denna fodervärld!