äntligen har jag hittat en sadel

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare M-Meduza
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 032
M

M-Meduza

Har ju haft så mycket hi o hå ang sadlar men nu har jag hittat sadel...

blir en wellington green line. antingen 17 el 17,5 den placerade mig kalas i sadeln och följde ryggen perfekt.

tre märken hittade vi som låg jättebra på hästen. men denna va den som passade mig plånbok och min rumpa bäst :D

min häst hade inget svårt sadelläge egentligen utan det va bara att han krävde vid bom.

och sadelutprovarna var helt underbara.. noggranna som tusan.
hört av andra "ta inte ut dom då hittar du aldrig en sadel för dom är så himla petiga" men visst hittade vi.

o pållen min va så duktig elva sadlar upp och ner och matte hoppade upp och ner i ösregn och åskvärme i tre timmar =).. o han va som en ängel:love:

nu ska jag bara hitta en.. då den jag testade idag var sne i stoppningen och misstänkt även lite i bommen:(

men har hittat tre på nätet nu..:smirk: förhoppningsvis hinner jag få hem en innan torsdag :d

:bump::bump::bump::

Sv: äntligen har jag hittat en sadel

Grattis Vad kul!

Jag har också hittat en dressyrsadel, har haft världens ångest, sen min häst växte från min älskade Cobra.

Om sadelutprovaren godkänner det, köper jag en Amerigo alto pinirolo. bomvidd normal mot vid, säte 17½".
Denna sadeln har ett friare och flatare säte och har perfekta stöd fram, underbart läder och den är så snygg!! :D:love:
Har provridit i den några gånger och den är ljuvlig :p känner hur den ger bogfrihet åt hästen :p

SUPERGRATTIS till dig!
Håll tummarna för att denna sadel funkar för hästen :crazy:

mvh
fattig som en kyrkråtta
CiaAn

Grattis Vad kul!

Jag har också hittat en dressyrsadel, har haft världens ångest, sen min häst växte från min älskade Cobra.

Om sadelutprovaren godkänner det, köper jag en Amerigo alto pinirolo. bomvidd normal mot vid, säte 17½".
Denna sadeln har ett friare och flatare säte och har perfekta stöd fram, underbart läder och den är så snygg!! :D:love:
Har provridit i den några gånger och den är ljuvlig :p känner hur den ger bogfrihet åt hästen :p

SUPERGRATTIS till dig!
Håll tummarna för att denna sadel funkar för hästen :crazy:

mvh
fattig som en kyrkråtta
CiaAn

åh det e så skönt. kände mig fattig igår fast inte sadeln är betald och inte ens kommit hit än :angel: men har pengarna undan stoppade men sen ska man ju köpa gjord o allt med.. o det e ju inte gratis..
men så ploppade det in 5 000 extra på kontot idag i form av "sveda och värk". va med om en bilolycka i feb o fick första pengarna nu :)

min blev en wellington greenline 17,5 med 3 i bom. svart med mycket stöd vilket jag behövde. ;) satt perfekt i den... behövde inte anstränga mig alls för att sitta rätt :banana:

åh nu vill jag bara ha hem den =)

Grattis det är en sadel du inte kommer bli besviken på man sitter
som en gudinna i dom. :bow:

Grattis det är en sadel du inte kommer bli besviken på man sitter
som en gudinna i dom. :bow:

jah..
jag stötte på min tränare en snabbis på ridbanan idag och hon sa att min sits blivit mycket bättre :D

Liknande trådar

M
  • Låst
Hoppning Har testat och provat, bytat och köpt sadlar. Men vilken sadel jag än har så passar den antingen inte mig eller hästen. Har hittat en...
Svar
2
· Visningar
824
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka