Äntligen hemma

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mår inget vidare, allt har kört ihop sig. Har insett att det inte är realistiskt att bo kvar här, utan måste sälja huset o flytta, förhoppningsvis går jag inte back ekonomiskt. Jag har blivit erbjuden o tackat ja till en lägenhet i Norrtälje 1 rok, 40 kvm förstahandskontrakt, oklart när nuvarande hyresgäst flyttar, förhoppningsvis rör det sig inte om flera månader.
Samma planlösning som jag bott i tidigare i Vallsta (Märsta).
Riktigt kök med ingång från rummet där det även finns sovalkov. dessutom utgång till balkong. Hyran är helt ok.
 

Mår inget vidare, allt har kört ihop sig. Har insett att det inte är realistiskt att bo kvar här, utan måste sälja huset o flytta, förhoppningsvis går jag inte back ekonomiskt. Jag har blivit erbjuden o tackat ja till en lägenhet i Norrtälje 1 rok, 40 kvm förstahandskontrakt, oklart när nuvarande hyresgäst flyttar, förhoppningsvis rör det sig inte om flera månader.
Samma planlösning som jag bott i tidigare i Vallsta (Märsta).
Riktigt kök med ingång från rummet där det även finns sovalkov. dessutom utgång till balkong. Hyran är helt ok.
:heart det blir nog bra på ett eller annat sätt. Saker brukar lösa sig
 
Det har gått över förväntan så ni behöver inte vara oroliga. Trodde jag skulle behöva åka till Åkersberga för att fylla på mitt internet. Med tillgång till dagspress, mail o buke så får jag inte lappsjuka.
Jag fick en enkel mobil av en vän innan jag åkte hem,den riktiga lyckades jag glömma på en bänk utanför rådhuset i Norrtälje, ingen har lämnat in den till polisen. :down:
Sonen skickar nytt kontantkort som kommer i början på veckan. :down:

Jag kommer på mig med att undra var hunden kan ha gömt sig o saknar ljudet av hans tassar.Sorgen är inte förlamande o han har det bra där han är.

p1160182-jpg.14683

@Jeffery lade in bilden i tråden i tråden https://www.bukefalos.se/threads/akut-hjalp-med-leon.1462449/page-22
 
Skönt att du fått komma hem och hur jobbigt det än är att inse sina begränsningar, så är det rätt val att sälja och flytta när det inte längre fungerar, så jag hoppas jag du får ett fint och trivsamt liv i nya lyan :)
 
Lägenheten ligger några trappor upp, men där finns hiss. I stadsdelen finns pizzeria där man kan beställa öl eller vin till maten. Finns även mataffär från en av de stora kedjorna, samt tät busstrafik till centrum. Jag ser fram emot det.
Har insett att det inte är realistiskt att bo långt ute i skogen utan körkort och bil. Finns busshållplats 2 km bort, men den måste beställas i förväg.
 
Det har gått över förväntan så ni behöver inte vara oroliga. Trodde jag skulle behöva åka till Åkersberga för att fylla på mitt internet. Med tillgång till dagspress, mail o buke så får jag inte lappsjuka.
Jag fick en enkel mobil av en vän innan jag åkte hem,den riktiga lyckades jag glömma på en bänk utanför rådhuset i Norrtälje, ingen har lämnat in den till polisen. :down:
Sonen skickar nytt kontantkort som kommer i början på veckan. :down:

Jag kommer på mig med att undra var hunden kan ha gömt sig o saknar ljudet av hans tassar.Sorgen är inte förlamande o han har det bra där han är.

p1160182-jpg.14683

@Jeffery lade in bilden i tråden i tråden https://www.bukefalos.se/threads/akut-hjalp-med-leon.1462449/page-22
Åh vad fint :cry: :heart
 
Mår inget vidare, allt har kört ihop sig. Har insett att det inte är realistiskt att bo kvar här, utan måste sälja huset o flytta, förhoppningsvis går jag inte back ekonomiskt. Jag har blivit erbjuden o tackat ja till en lägenhet i Norrtälje 1 rok, 40 kvm förstahandskontrakt, oklart när nuvarande hyresgäst flyttar, förhoppningsvis rör det sig inte om flera månader.
Samma planlösning som jag bott i tidigare i Vallsta (Märsta).
Riktigt kök med ingång från rummet där det även finns sovalkov. dessutom utgång till balkong. Hyran är helt ok.

Vilket bra, men svårt beslut.
 
Vilket bra, men svårt beslut.
Norrtälje blir med största sannolikhet bra, även om centrum blir överbefolkat sommartid. Skulle inte klara av Stockholms innerstad, även om jag trivdes bra där i många år när jag var yngre. Bott många år i Vasastaden, på Södermalm o i Gamla Stan, nu skulle jag inte ens klara av en närförort.
 
Norrtälje sommarstad är trevligt även om det är mycket folk. Norrtälje övriga årstider är hyfsat lugnt och trevligt :)

Vilken fin plats för din hund. Hoppas livet blir bättre för dig snabbt.
 
Norrtälje sommarstad är trevligt även om det är mycket folk. Norrtälje övriga årstider är hyfsat lugnt och trevligt :)

Vilken fin plats för din hund. Hoppas livet blir bättre för dig snabbt.
Jag har bott i Norrtälje kommun de senast 10+ åren o handlat där lite då, så lite koll har jag. Stadens centrum undviker jag sommartid om jag kan.
 
Jag har bott i Norrtälje kommun de senast 10+ åren o handlat där lite då, så lite koll har jag. Stadens centrum undviker jag sommartid om jag kan.

Jag satt och funderade på i vilken stadsdel du kommer bo i med tanke på hyreslägenheter och pizzeria som serverar vin. Haha jag tror jag vet. Såå stort är inte Nårrtan :laugh:
Anyway, jag hoppas allt reder sig bra för dig :)
 
Efter att ha varit på g i flera dagar har jag nu beställt bil fram o tbx till Åkersberga. Ciggpapper räcker inte tills imorgon, behövs även ägg o smör samt mer knäcke o nåt mataktigt.
Hundprylar finns för avhämntning, märkligt att ingen hört av sig. Kanske @Red_Chili eller @Elegant machinery är intresserade?
Min Hawqwind samling hämtas av en annan fan tillsammans med alla andra LPs som jag har, bra där!
Förhoppningsvis ligger nytt mobilkontantkort i brevlådan idag så att jag även kan ringa.
 
Hej, tack för att du tänkte på oss :). Tittade på din annons nu och leksaker och dyl har ju en tendens att gå åt här hemma :angel: så det är intressant, däremot vet jag inte om selar passar, men jag kan absolut hämta det om du vill göra en rensning. Nästa vecka är jag hemma igen, skickar PM då och ser om det finns kvar. :up:
 
Selen är i storlek small, med 5 inställbara punkter/fästen. Färgen är neutralt grå med insydda reflexer.
Kom på att här finns en oanvänd hundsäng från Rusta också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet På senaste tiden har jag fått ett abnormt intresse för att förkovra mig i hur man bor kvadratsmart. Jag står nämligen inför det faktum...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 785
Senast: Snurrfian
·
Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 329
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp