aiquen

Trådstartare
www.apanola.nu

Jag blir verkligen alldeles tårögd när jag läser om honom. Hur tusan kan vi människor göra såhär mot djuren?

Ola samt tre andra schimpanser bor dygnet runt, året runt, i en bur som är lika stor som min hästs box (som min häst bara står i runt 10 h/natt under vinterhalvåret). Det är verkligen inte klokt någonstans!

:cry:

Sv: Apan Ola

ucha! människor är värre än dom värstaste djuren! hoppas verkligen dom kommer till rätta och får Leva igen!

Såg en dokumentär om honom för några veckor sedan, mitt i natten :crazy:

Innan han såldes till thailand var han ju lägenhetsapa och var artist i en teaterföreställning :crazy: Det som ngn borde göra är typ att tipsa Animal Planet om det hela. Alla som har sett reklamen där har antagligen sett de där munkarna som räddar/föder upp tigrar och har fått jätte mkt PR på grund av det programet som de har där. Om AP gjorde ett program om Ola och hans flickvänner skulle thailändskaturister förmodligen bojkotta djurparken i avsky eller så.

Ja, jag vet inte vad som kan hjälpa egentligen. Att hjälpa Ola ut är ju någonting som många tycks ha arbetat helhjärtat med i många, många år, men det verkar ju tyvärr inte ha hänt så mycket. Ännu i alla fall.

På en djurpark? På hela det här förbannade klotet skulle jag vilja påstå...

Men alltså jag fattar inte riktigt. Om nu inte djurparken på Thailand ens visar upp dessa chimpanser, varför vill de då ha dem?? Djur som inte visas upp ger ju inga inkomster utan är bara en kostnad. Och Ola måste ju ha kostat en hel del, eftersom han såldes från Öland.

Går det att få reda på lite mer?

/Jonaz

Liknande trådar

Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 331
Senast: Bison
·
Hästvård Jag har en valack på 17 år som jag köpte förra året en import från Irland. Då han var helt ny för mig förra året och mitt stall där jag...
Svar
6
· Visningar
732
Senast: Sirap
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat... 2
Svar
34
· Visningar
2 306
Senast: Derivata
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under... 2
Svar
24
· Visningar
3 632
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka