Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Stämmer det att appaloosa har dålig hovkvalite och lite man och svans? Har alridg träffat nån appaloosa så vet inte om det stämmer. Har för mig att jag har läst det nånstans
där har du lite info :smirk: , min appaloosa har dåligt med man och tunn svans, har hört att indianerna inte ville ha mycket tagel eftersom det fastnade i träden,buskar då de red i skogen. Har ingen aning om om det är sant. Det där om hovar tror jag är väldigt individuellt ,inte beroende av en ras.Min appaloosa hade dåliga hovar, men de är på bättringsvägen nu med AANHCP metoden, men jag vet många fullblod,quarter,tinker och varmblod som också har dåliga hovar såå..... , bör inte ha med rasen att göra .
Det finns säkert appaloosor med dåliga hovar, liksom det finns det i andra hästraser. Dom appaloosor vi haft under årens lopp har alla haft mkt bra hovkvalitet men med dålig man och svans.
Min granne har en Appalosa. Han rider året runt utan skor på den så hovkvaliteten kan det inte vara något fel på. man och svans har han som vilken häst som helst. (Nu är det ju bara den jag träffat så jag vet inte om hans häst är representativ för rasen.)
Skola & Jobb
Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...