Appaloosa Hippos

San

Trådstartare
Är det någon som vet om Hippos finns i både dressyr och hopp? Om bommen är ändringsbar på den, eller om det bara gäller vissa modeller av Appaloosa? Och sist, men inte minst, är det permanentstoppning eller går den att stoppa om?

Mvh San
 
hmm vet ej om den finns i båda.. hoppsadlarna heter ju goden star, greenstar paris (?) osv... men alla sadlarna är omställningsbara (sa dom tillmej när ajg köpte min appaloosa. man kan älja mellan omstoppnings bar eller permanent stoppad. :) (hoppas jag minns rätt nu och om det är fel så hugg inte huvudet av mej...) :crazy:
 
Tack för ditt svar! Vet du, eller någon annan, om detta med ändringsbara bommen gäller även äldre sadlar? Den jag tittat på är ca 6 år gammal.

Mvh San
 
Jag hade en Hippos Dressage och den var omställningsbar i bommen. Det kostar ca 1500 kr att värma om den.

mvh Jessica
 
jag har en hippos inr. hopp, och jag tror inte att bommen går att ändra. åtminstone inte så lätt.
men det är det bästa sadel jag haft!!
 

Liknande trådar

Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
894
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
480
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Magnetiska stigbyglar från Ophena. Nån som rider med dem? Sitter de bra? Finns ingen risk att man glider ur dem, åt sidan, där det...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 602
Senast: Oknytt
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
1 913

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp