appaloosa silverstar...!!!

zazza girl

Trådstartare
jag vill veta allt om den sadel ..
fall den är bra eller dålig .. vad ha ni för erfarenhet av den???

vad man kan köpa den och fall den finns på någon internet sida så man kan kolla på den ....?

vad ligge den i pris klass??

berätta allt ni vet om sadel är ni snälla..!!!!

Sv: appaloosa silverstar...!!!

Hade en sådan till min förra häst. Mkt skön sadel. Ligger på runt 10000 nypris, sålde min för 4500 beg men välskött o korrekt men tyvärr med skönhetsfel efter omkullridning därav andrahandsvärdet.

Sv: appaloosa silverstar...!!!

Surfa till t ex www.gladahasten.se eller www.hedmanshast.se så hittar du bilder på sadeln och priser på nya.

Prestige är ett bra sadelmärke. Bra läder, bra hantverk och populärt. Silver Star verkar vara en bra modell för den som vill ha en allroundsadel som går att få mot hopp eller dressyr. Jag tror att den är en bättre allround mot hopp än vad t ex Stübben Siegfried VSS är pga Silver Star har klossar både bak och fram på hoppmodellen. Det är det inte på Siegfried VSS. Generellt sett brukar Prestiges sadlar passa hästar som har svängd rygg eller är överbyggda.

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
Utrustning Erfarenheter av Piuma Feather Light upphöjande pad från Acavallo? Gör den någon skillnad? Bra stötdämpning och bra luftflödessystem...
Svar
0
· Visningar
230
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
645
Utrustning Hej! Jag har en sadel jag vill ska bli mörkare och har läst att man kan använda paraffinolja till det. 1. Går det bra att använda på en...
Svar
2
· Visningar
268

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka