Apple mouth bett, bra?

Varför skulle de vara skräp? Vet inte riktigt hur du menar.
Jag har en häst som bara accepterar raka syntet bett med äpple smak. Han funkar kanon på det så jag tycker de är jättebra till hästar som är känsliga i munnen. Tycker också att de håller väldigt bra, om de skulle bli sträva efter något/några år är det ju bara att köpa ett nytt. Dock finns det ju en mängd olika tillverkare till dessa betten, vissa bättre än andra.

Varför skulle de vara skräp? Vet inte riktigt hur du menar.
Jag har en häst som bara accepterar raka syntet bett med äpple smak. Han funkar kanon på det så jag tycker de är jättebra till hästar som är känsliga i munnen. Tycker också att de håller väldigt bra, om de skulle bli sträva efter något/några år är det ju bara att köpa ett nytt. Dock finns det ju en mängd olika tillverkare till dessa betten, vissa bättre än andra.
Det jag menar med skräp är t.ex. Om det skulle gå sönder lätt. Eller att det är bluff. Alltså att det sägs ska vara bra med äpplesmak bara för att sälja mer. Och så funkade det inte. Typ så jag menade.

Om de faktiskt smakar äpple kan jag inte svara på, har inte lust att prova att tugga på det direkt men tror knappast att det skulle kunna smaka äpple i flera år iallafall;)

Jag använde det på min unghäst när jag började rida henne. Dels för att det var gummiklätt, dels för att jag inbillade mig att äppelsmaken skulle förhöja hennes upplevelse av bettet. Om det fungerade kan jag ju inte svära på, hästen är idag fem år gammal, rids på ett normalt tvådelat tränsbett utan gummi och har aldrig bråkat med bettet, men det kanske hon inte hade gjort om jag hade introducerat henne på det bettet hon går på nu direkt heller? Bettet var begagnat när jag fick det, och jag hade det drygt ett halvår innan det blev en kant på det så jag kasserade det. Ett nytt bett hade förmodligen varat längre, jag vet inte hur mycket bettet använts innan jag fick det. Jag var i valet och kvalet om jag skulle köpa ett likadant fast nytt, men eftersom min andra häst gick bort i den vevan fick ungponnyn överta hennes bett istället.

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 219
Senast: sweep
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
522
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
288
Senast: Raderad medlem 149524
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
1 050

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka