Apropa yrken...

Hoppelhase

Trådstartare
Om man vill jobba med djur, eller mest hästar kanske, vad ska man välja da?

Jag funderar sa mycket pa vad jag ska göra, vad/om jag ska studera, vad jag ska jobba med osv. Jag är 21 ar nu, haller pa att göra klart gymnasiet pa distans, jobbar som aupair, och känner att jag verkligen maste bestämma nagot för framtiden, inte för hela livet kanske, men för nagra ar framöver i alla fall. Visst är det spännande att känna sig fri och att man kan ta sig för vad man vill, men samtidigt orkar jag inte med osäkerheten längre. :crazy:

Bla bla bla, för att inte göra en kort historia sa lang, sa var det nagon som skrev i den andra traden att man ska tänka pa vad man ville jobba med när man var liten. Jag ville alltid bli konstnär eller halla pa med djur. Jag tycker fortfarande om att skapa, men konstnär är nog inget yrke att satsa pa. Jag har sedan i tonaren sagt att jag inte vill jobba med djur. Jag skulle inte klara av att hantera andras djur pa deras sätt om jag finner det fel, dessutom tror jag att det ofta är "skitjobb" för lite pengar. Men samtidigt känner jag mer och mer att det enda jag egentligen mar riktigt bra av är ju djur, framför allt hästar. Och jag börjar inse att det nog vore mer värt att ha ett jobb som gör mig lycklig än ett som ger mig massor av pengar.